Környezetvédelmi termékdíj és EPR 2024-2025.

Várható változások, aktualitások, gyakorlati teendők - Mi lesz a termékdíjjal?



2024. december 04.
10:00-15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online előadások - ÉLŐ

A termékdíjjal kapcsolatos ügyintézésben, valamint a bevallások elkészítésében nagy fordulatra számíthatunk, ugyanis előterjesztésre került a termékdíjjal kapcsolatos kötelezettség megreformálására a rendeletmódosítás. A termékdíj átalakulásával nagyobb hangsúlyt fog kapni az EPR köteles cégek ellenőrzése. Készüljön fel időben és kerülje el a bírságokat!

„Jelentősen változnak 2025. január 1-jétől a termékdíjakra vonatkozó szabályok, ha a parlament elfogadja az egyes energetikai tárgyú törvények módosításáról szóló törvénymódosítási csomagban erre vonatkozóan beterjesztett javaslatokat. Kikerülnének a termékdíjtörvény hatálya alól azok a termékek, amelyek egyúttal a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer működésének részletes szabályairól szóló 80/2023. kormányrendelet (EPR-rendelet) hatálya alá is tartoznak. Kivétel ez alól a műanyag szatyor, ami egyetlen EPR-köteles termékként továbbra is termékdíj-kötelezett marad.

A környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosítását is tervezi a kormány az egyes energetikai tárgyú törvények módosításáról szóló, T/9720 számon október 29-én a parlament elé terjesztett javaslatcsomag szerint.

A benyújtott javaslat szerint 2025. január 1-től megszűnik az EPR és a környezetvédelmi termékdíj (KVTD) jelentette kettős kötelezettség a csomagolószerekre, az elektromos, elektronikus berendezésekre, az akkumulátorokra, a gumiabroncsokra, az irodai papírokra és a reklámhordozó papírokra. A módosítás számottevő anyagi előnnyel nem jár a vállalatok számára, de jelentős adminisztrációs terhek alól szabadulnának meg az érintett gazdálkodók.
A tervezet szerint ugyanakkor továbbra is kiterjed a termékdíj-kötelezettség az EPR-rel nem érintett termékáramokra, azaz az egyéb kőolajtermékekre, az egyéb vegyipari termékekre és az egyéb műanyag termékekre.
Fontos változás, hogy január 1-jétől a műanyag hordtasakok már az egyéb műanyag termék termékáram alá sorolódnak majd, így egyetlen EPR-köteles termékként továbbra is termékdíj-kötelezettek maradnának. Ez azt is jelentené, hogy azon gazdálkodóknak, akik a műanyag hordtasakokra vonatkozóan csomagolószer termékáramra jelentkeztek be a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz, január 1-jével egyéb műanyag termékáramra kell majd bejelentkezniük.”

Előadásunkon bemutatásra kerülnek az EPR adatszolgáltatással és a termékdíj bevallással kapcsolatos változások, a napi teendők. A 2024-es év zárásával kapcsolatos feladatok és a 2025-ös év új adminisztrációs gyakorlata is bemutatásra kerülnek, pl. hogy mi változott a termékdíj bevallásra használatos formanyomtatványon (KTBEV)?

Az előadás után konzultációs lehetőséget biztosítunk, ahol a résztvevők feltehetik a témával kapcsolatos kérdéseiket.

 

 

Főbb témakörök

I. EPR rendszer

  • Gyártói kötelezettség, vagyis belföldi előállítók és külföldről behozók feladatai!
  • Kollektív és egyéni teljesítés.
  • EPR termékekről részletesen:
    o egyutas, többutas csomagolások
    o egyes SUP termékek (pl: flexibilis anyagból készült zacskók, italtárolók)
    o elektromos és elektronikus berendezések
    o elemek és akkumulátorok
    o gépjárművek
    o gumiabroncs
    o irodai papír
    o reklámhordozó papír
    o sütőolaj
    o textil termékek
    o fabútorok
  • Nyilvántartás vezetése a forgalomba hozott EPR termékekről.
  • Forgalomba hozatal vs. készletre vétel.
  • EPR átvállalása.
  • Nyilatkozattal beszerzés az export ügyleteknél.
  • EPR átalány részletei.
  • EPR termékek azonosító kódszámai.
  • Számlán feltüntetési kötelezettség.
  • Adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése a hulladékgazdálkodási hatóság felé.
  • EPR díj megfizetése.

II. Termékdíj szabályozás aktualitásai

  • Termékdíj szabályozás változásai, új szabályok 2025-ben
  • Termékdíjköteles termékek alapvető szabályai!
  • Gépjárművek termékdíjátalány változása!
  • Eljárási szabályok módosulása!
  • Termékdíj részkötelezettségek!
  • Nyilvántartás és bizonylatok kapcsolata!
  • Egyes termékdíj jogintézmények összefüggései, különbözőségei!
  • Számlán történő termékdíj feltüntetés alaki és tartalmi követelményei!
  • Bejelentés és bevallás teljesítésének nyomtatványai és azok részletei!
  • Termékdíj-kötelezettség nem teljesítéséhez fűződő jogkövetkezmények.
  • Ellenőrzés! Hogyan és milyen szabályok alapján történik!
  • Konzultáció a résztvevők kérdései alapján.

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYES RÉSZVÉTELI DÍJ

24.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése december 3-ig beérkezik hozzánk.

 

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk:

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Online előadáshoz való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)  A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.


Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu