EPR és Termékdíj Haladóknak

Általános és különös esetek bemutatása a gyakorlatban

2024. március 26.
9:00-14:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online előadások - ÉLŐ

A kiterjesztett gyártói felelősségi (EPR) rendszer 2023. július 1-től került bevezetésre. Az EPR szabályai az EPR köteles termékek esetében jellemzően a belföldre termelő és külföldről behozó és belföldre értékesítő vállalkozásokat érintik, akik már túl vannak két alkalommal is az adatszolgáltatás és az EPR díj befizetés teljesítésén.

Az EPR és a termékdíj napi adminisztrációs tevékenysége során számtalan kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy az EPR és a termékdíj egyes rendelkezéseit hogyan kell alkalmazni.
Előadónk gyakorlati példákon keresztül mutatja be az EPR és a termékdíj anyagi és eljárási szabályait. Az eddig felmerült szakmai kérdések alapján bemutatásra kerülnek az EPR és a termékdíj egyes hasonlóságai és különbözőségei.

Az előadáson való részvételt ajánljuk mindazoknak, akik már ismerik a szabályokat, dolgoznak a területen, de munkájuk során felmerülnek kérdéseik és szeretnék az adminisztrációt jogszerűen és hatékonyan teljesíteni.

 

 

Főbb témakörök

  • EPR és termékdíj változásai 2023-2024
  • Hogyan érintik az EPR és a termékdíj szabályozás változásai a gazdálkodókat
  • Gyártási tevékenység és kereskedelem részletei
  • EPR és termékdíjköteles termékek hasonlóságai és különbözőségei
  • Csomagolás – csomagolószer témakör: problémák, megoldások
  • Újrahasználati szabályok jogszerű és optimális alkalmazása (fókuszban a fa raklap forgatása)
  • Hogyan lehet és kell tervezni az EPR és a termékdíjjal kapcsolatos kötelezettséget
  • Nyilvántartás és termék nyomonkövetés, kódok és bizonylatok kapcsolata
  • Termékdíj és EPR díj kiszámítására vonatkozó szabályok
  • Részletesen EPR és termékdíj szempontból:
    • bérgyártás lehetőségei,
    • alapanyag, félkésztermék, késztermék megítélései,
    • nyilatkozatadással beszerzés,
    • átvállalás,
    • felelősségi viszonyok az átvállalás és a nyilatkozatadás során,
    • termékdíj raktár,
    • láncügyletek,
    • beszerzés, értékesítés és felhasználás
  • Nem csak a beszerzés, az egész vállalati rendszer elemzése fontos. Hogyan kell elemezni?
  • Mit jelent a cégnek a „nem kell megfizetni” és a „nem keletkezik kötelezettség” rendszere
  • Kibocsátás vagy készletre vétel választása, feltételek, mikor melyiket célszerű választani
  • Számlán történő feltüntetés EPR és termékdíj alaki és tartalmi követelményei
  • A termékdíj bejelentés és a bevallás teljesítésének nyomtatványai és azok kitöltése
  • EPR adatszolgáltatás a nyilvántartás alapján
  • Miért komplex megoldás a termékdíj raktár?
  • Mikor és kinek érdemes az EPR, illetve a termékdíjátalányt választani?
  • Ellenőrzés
  • Konzultáció

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

20.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

22.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése március 25-ig beérkezik hozzánk.

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:

1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu