EPR és termékdíj kezdőknek, a regisztrációtól a bevallásig

Alapismeretek a gazdálkodók tevékenységében: regisztráció, nyilvántartás, számlán feltüntetés, adatszolgáltatás, bevallás

2024. március 21.
9:00 - 14:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online ÉLŐ előadás
2023. július 1-jétől jelentősen átalakultak a magyar hulladékgazdálkodási szabályok, bevezetésre került a kiterjesztett gyártói felelősség rendszer, az EPR. Az EPR szabályok alapján a gyártóknak (az első forgalomba hozóknak) regisztrációs, nyilvántartási, adatszolgáltatási és díjfizetési kötelezettségük van! A termékek, amelyek az EPR hatókörébe esnek, kötelező folyamatos nyilvántartást igényelnek. A nyilvántartásba vétel érdekében a termékdíjjal ellentétben a gyártóknak nem az adóhatóságnál kell bejelentkeznünk, hanem regisztrációs kötelezettségük van a MOHU portálon és az országos hulladékgazdálkodási hatóságnál is. A nyilvántartás minimálisan magában foglalja a körforgásos termékek megnevezését, valamint azonosító termékkódjait, és azok mennyiségeit, azonban figyelemmel kell lenni arra, hogy biztosítva legyen a termékek mozgásának nyomon követhetősége is. Természetesen ezeket az adatokat rendszeresen frissíteni kell. Figyelembe véve, hogy számos olyan termék van, amely egyaránt érintett a termékdíj és az EPR rendszereiben, kiemelkedően fontos, hogy a vállalatok ezeket a kettős kötelezettségeket - különösen a nyilvántartást és a díjfizetést - összehangolt módon kezeljék. Előadónk bemutatja a jogszabályi előírásokat, valamint a feladatokat a regisztrációtól kezdve a nyilvántartáson és adatszolgáltatáson keresztül a díjtételek befizetéséig. Természetesen az előadáson szó esik a termékdíj-kötelezettségek teljesítéséről, a bejelentéstől a bevallásig. Az online előadás során a résztvevőknek lehetőségük nyílik kérdéseik megvitatására, konzultációra.

Főbb témakörök

  • EPR és termékdíj alapvető ismérvei, jogszabályi hátterei.
  • EPR és termékdíjköteles termékek köre.
  • Áruismeret és áruosztályozás szerepe az EPR és a termékdíj szabályozásában.
  • Alkalmazandó kódok, vagyis a CsK, a KT és a KF kódok.
  • Kit érintenek a szabályozások, vagyis a gyártók, kereskedők szerepe és feladata.
  • Értékesítés és felhasználás során felmerülő teendők.
  • Készletre vétel szabályai.
  • EPR adminisztráció:
    • nyilvántartásba vétel,
    • számlán feltüntetés,
    • adatszolgáltatás,
    • befizetés
  • Termékdíj adminisztráció:
    • bejelentés és nyomtatványa,
    • nyilvántartásvezetés,
    • számlán feltüntetés,
    • bevallás és nyomtatványa,
    • befizetés
  • Termékdíj és EPR díj kiszámítására vonatkozó szabályok.
  • Csomagolószer, csomagolás és újrahasználat szabályai.
  • Belföldről, külföldről történő termék beszerzésének lényeges elemei.
  • Belföldre és külföldre értékesítés szabályai.
  • Példák az alapvető EPR és termékdíj adminisztrációra.
  • Alapvető EPR és termékdíj adminisztrációra.

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

20.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

22.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése március 20-ig beérkezik hozzánk.

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a rendezvényen való online részvételt és a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu