Munkahelyi adatvédelem – Megfigyelés legálisan /kamera, GPS, e-mail, telefon/

Képzés HR-eseknek és cégvezetőknek

2019. november 11.
10:00 - 16:30
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM ***
A munkáltatók többsége úgy gondolja, a céges eszközöket a vállalat fizeti, miért ne vizsgálhatná a dolgozó internet forgalmát. Az iroda a cég tulajdona, miért ne helyezhetne el kamerákat. Fontos tudnom, hogy leendő munkatársnőm szeretne-e a következő években gyermeket vállalni.  
De vajon ezek a személyes adatkezelések jogszerűek lesznek-e?
Felhasználhatom-e bíróság előtt a titokban rögzített, a dolgozót leleplező felvételeket?

Főbb témakörök

10:00 – 15:00   Dr. Kulcsár ZoltánA munkavállaló adatainak kezelése és védelme, személyiségi jogok a munkaviszonyban

  • Adatvédelem a munkahelyen; Az előadó a szeminárium túlnyomó részében a munkaviszony létesítése, fennállása és megszűnése körüli adatkezelési tudnivalókkal, gyakorlati esetek ismertetésével fog foglalkozni.
  • A dolgozók ellenőrzése; Külön foglalkozik az előadó a dolgozó ellenőrzésének eseteivel, a munkavállaló rendelkezésére bocsátott technikai eszközök használatára vonatkozó szabályokról, az eszközök által rögzített információk (pl. nyomkövetés, naplózás) felhasználhatóságáról.
  • GDPR – Munka törvénykönyve; Egy éve alkalmazzuk a GDPR-t, frissen módosultak a Munka törvénykönyvének az adatkezelésre és a munkavállalók ellenőrzésére vonatkozó szabályai. Milyen teendői vannak a munkaadónak?
  • A Hatóság gyakorlata; A NAIH adatvédelmi ügyeinek jó része (volt) munkavállalók bejelentése alapján indul. Ismerjük meg a legfontosabb ügyeket!

Néhány adatkezelési szituáció, amelyről szó lesz az előadáson:

  • Feladható-e az álláshirdetés anonim módon?
  • Milyen kérdések tehetők fel egy állásinterjún, milyen adatok kérhetők el egy adatlapon?
  • Mennyi ideig tárolhatjuk az önéletrajzokat?
  • Tényleg bírság jár az erkölcsi bizonyítványok kezeléséért?
  • Mit tegyek, ha a dolgozóm adatait a partner cég részére át kell adni?
  • Pszichológiai tesztet milyen feltételekkel alkalmazhatunk?
  • Mikor olvashatjuk el a dolgozók leveleit? E-mail, internet, asztali- és mobiltelefon, gépjárműhasználat szabályai.
  • Ellenőrzés GPS segítségével cég autóban, targoncában.
  • Kamera a folyósón, az irodában, a pénztárnál, a raktárban. Mennyi ideig, milyen feltételekkel?
  • Alkohol- és drogteszt használata.
  • Hazugságvizsgálat, ruházat- és csomagátvizsgálás.
  • IT eszközök használatának ellenőrzése.
  • Távmunka során milyen ellenőrzésre van lehetőség?
  • A névkitűző használatára vajon lehet-e bárkit kötelezni?
  • Továbbíthatók-e a munkavállalók adatai a cégcsoporton belül más cégek részére, cafetéria szolgáltató részére?
  • Mi legyen a kilépő munkavállaló e-mail fiókjával?
  • Adattárolás a munkaviszony megszűnése után.

Ha az Ön munkahelyén több mint érdekes adatkezelésre bukkant, írja meg, és név nélkül ismertetjük az esetet és elemezzük a szituációt.

15:15 – 16:30   Jerabek György:  Konkrét esetek és alkalmazások a megfigyeltek és a megfigyelők szemszögéből a GDPR salátatörvény kapcsán életbe lépő változások tükrében

  • konkrét esetek, gyakorlati példák:
    • a munkahelyi számítógép- és telefonhasználat ellenőrzése
    • internetforgalom, a közösségi hálózatok használatának nyomon követése
  • dolgozók ellenőrzésének technikája
    • naplózás, tűzfalak logolása
  • gyakorlati praktikák
    • pendrive-ok használatának előírásai
    • jelszóválasztásra vonatkozó előírások

 

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

Kedvezmények

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel  20.930 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  november 8-ig beérkezik hozzánk.


A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

 


 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu