A megfigyelés adatvédelmi szabályai – Kamerarendszerek, belső megfigyelések legálisan

2018. június 05.
9:00-16:00
(Regisztráció: 8:30-8:55)
Hotel Hungaria City Center****

Gombamód szaporodnak a kamerák az országban. A kisboltok, nagyáruházak, bankok, társasházak és hivatalok sorra telepítik a kamerarendszereket, sőt, már a buszokon és vonatokon is megfigyelnek. Figyelik az ügyfeleket, ellenőrzik a dolgozókat, sokszor tájékoztatás és hozzájárulás nélkül.

Vajon mire fog menni az adatkezelő a jogellenesen készített felvételekkel?

Előadóink részletesen ismertetik a szabályokat, amelyeknek meg kell felelni, hogy a kamerarendszerünk által készített felvételeink legálisak legyenek. Így szükség esetén jogosan felhasználhatjuk őket, akár bizonyító erejük lesz.

Milyen eszközökkel és hogyan ellenőrizheti legális keretek között a munkáltató a munkavállaló munkavégzését? Miként lehet betekinteni a munkavállalók levelezésébe, számítógép-használatába? Az internetforgalom, a közösségi hálózatok használata miként felügyelhető? Melyek az adatkezelési szabályok az álláspályázatnál és a munkaviszony fennállása alatt? Milyen jogai vannak a munkavállalóknak az adatkezelés során és milyen munkaviszonyból származó kötelességei? Miként biztosítható a munkáltató jogos gazdasági érdekeinek, jó hírnevének és üzleti titkainak védelme?

Résztvevőink a konferencia során ezekre a kérdéseikre is megkapják a választ szakértőink előadásaiból!

Főbb témakörök

9.00 – 10.30       Megfigyelés, nyomkövetés a GDPR-ben – Dr. Kulcsár Zoltán

Vannak a megfigyeléssel, nyomkövetéssel kapcsolatban adatvédelmi kötelezettségeink? Miként változik ez a GDPR bevezetésével?

* Az előttünk álló feladatok a hatályos szabályozás és a jövőbeli szabályozás fényében

* Miért kell bevonni a munkavállalókat a törvényi kötelezettségek teljesítésébe?

10.50-12.30       Kamerás megfigyelőrendszerek adatvédelme – Dr. Kulcsár Zoltán

Kamerarendszer:

  • a munkahelyen
  • a logisztikai központban
  • a magánház kertjében
  • a társasházban
  • a rendőrautóban
  • a pénztárnál és a trezor szobában
  • a tömegközlekedési eszközön
  • a közterületen
  • az egészségügyi intézményben
  • a parkolóházban
  • az óvodában, iskolában
  • a benzinkúton
  • a parkolóban
  • a hatóság hivatali helyiségében

* A kamerarendszerek használata melletti pro és kontra érvek;

* Vajon mennyit segít a bűncselekmények megelőzésében a kamera, és mennyit torzít a megfigyelt emberek személyiségén?

* A GDPR és a vagyonvédelmi törvény fontosabb szabályai – közérthetően;

Az új Ptk. a magáncélú fénykép elkészítését is hozzájáruláshoz köti. A szabály megsértésekor sérelemdíj követelhető;

* A jogellenes adatkezelés következményei;
Az adatvédelmi hatóság eljárásától, netán egy polgári pertől kell jobban félnünk? A Büntető Törvénykönyv három év szabadságvesztéssel fenyegeti a személyes adattal visszaélést. Az Adatvédelmi Hatóság 20.000.000 euro bírságot szabhat ki.

* Kamerarendszerek üzemeltetésének szabályai;
Hol, mikor, milyen célból telepíthetünk kamerát? Mennyi ideig tárolhatók a felvételek, és mire használhatjuk fel azokat? A betekintés, másolatkészítés, törlés, adatszolgáltatás szabályai.

* Egyéb, vagyonvédelemmel összefüggő, magánszférát is érintő kérdések; ruházat- és csomagátvizsgálás, öltözőszekrény, beléptető rendszerek (mágneskártya, ujjlenyomat).

* Jó és rossz gyakorlatok bemutatása konkrét eseteken keresztül

.

13.30-16.00       Munkahelyi adatvédelem és személyiségi jogok – Dr. Kulisity Máriabíró, Fővárosi Törvényszék

  • Az adatkezelés általános előírásai és munkajogi specifikumai;
  • A személyiségi jogok védelme, és korlátozása a munkaviszonyban;
  • A véleménynyilvánítás szabadsága és a munkáltató jó hírneve, üzleti titkainak védelme;
  • Munkáltatói szabályzatok;
  • Tipikus adatkezelések a munkaviszonyban;
  • Adatkezelés a munkaviszony létesítését megelőzően: álláspályázatra jelentkezés és munkáltatói háttérvizsgálat, alkalmasság és előélet igazolása;
  • A munkavállalók ellenőrzésének jogszerű lehetőségei, ellenőrzési alapelvek;
  • A munkavállalók levelezésének, számítógép- és telefonhasználatának, internetforgalmának, a közösségi hálózatok használatának ellenőrzése, a kamerás és GPS megfigyelés lehetőségei, az okostelefon készülékek földrajzi helymeghatározása, csomagátvizsgálás, alkoholszonda, drogteszt;
  • Adattovábbítások harmadik személynek;
  • Ítélkezési gyakorlat és az Emberi Jogok Európai Bíróságának gyakorlata;

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA,  ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel 20.930 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  május 31-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu