Az egyszer használatos műanyag termékek – „SUP” – szabályozása

Országos Konferencia a „SUP” szabályozásáról és a kapcsolódó termékdíj szabályozásról

2021. október 18.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM *** vagy Online ÉLŐ előadás

StartUP! SignUP!

Az Európai Parlament és Tanács által elfogadott, 2019/904 számú, az egyes műanyagtermékek környezetre gyakorolt hatásának csökkentéséről szóló irányelv a csomagolóipart mélyen érintő szabályozás. A közvélemény ezt a rendelkezést a műanyagok betiltásával azonosítja, noha a tiltáson túl további hatféle intézkedés előírását takarja, ráadásul az új követelmények a csomagolástechnika széles körét érintik, így a hajlékony falú csomagolásokat, az ételtároló dobozokat, italpalackokat, műanyag hordtasakokat. A „SUP” néven is ismert irányelv ugyan nem túl hosszú, értelmezése azonban annál nehezebb. A program keretében elsősorban értelmezési kérdésekkel foglalkozunk és kitérünk a hazai két vonatkozó kormányrendelet bemutatására is. A SUP irányelvnek már most is van környezetvédelmi termékdíj vonatkozása, de a későbbiekben létrehozandó kiterjesztett gyártói felelősségi rendszerrel további teendők várhatók. Előadóink erről is beszélni fognak a nap folyamán! A csomagolást előállítók, forgalmazók, importőrök és a csomagolószer-gyártók széles köre érintett!

Főbb témakörök

10.00 – 10.40 A SUP irányelv bemutatása – csomagolásra koncentrálva

Előadó: Nagy Miklós

– Az irányelv célja, előzmények,
– Fogalmak ismertetése,
– Áttekintő táblázat (11 termékkör, 7 intézkedés) bemutatása,
– A 7 intézkedési forma elmagyarázása már csak csomagolásra korlátozva,
– Csomagolási termékkörökre (csomagolóanyagok, csomagolóeszközök, poharak, palackok, hordtasakok) vonatkozó szabályozásformák (tiltás, korlátozás, EPR, stb.) bemutatása
– Határidők

10.40 – 12.00 A SUP irányelv értelmezési útmutatója

Előadók: Gönci Beáta, Nagy Miklós

– Csomagolási termékkörök szerinti értelmezés bemutatása,
– Fotókkal illusztrált példák alapján azt kell elmagyarázni, hogy az útmutató szerint mi tartozik és mi nem a SUP hatálya alá – milyen logikát tudunk azonosítani.

12.00-13.00 Ebéd szünet

13.00 – 13.30 A SUP jelölési rendelet ismertetése

Előadó: Nagy Miklós

– Csomagolási fogalmak – a későbbiek értelmezése miatt,
– A piktogramok bemutatása, technikai részletek általánosan,
– Csomagolást illetően a poharak érintettek,
– A gyűjtőcsomagolás viszont valamennyi teremék esetén érvényes, hatálybalépés.

13.30 – 14.00 A magyar SUP kormányrendelet bemutatása

Előadó: Gönci Beáta, Nagy Miklós

– A SUP irányelv alapján legyen „honosítva, a különbségek kiemelésével,
– Forgalomba hozatalra, a bolti előre csomagolásra vonatkozó ITM álláspont bemutatása,
– Bemutatni mely intézkedésekre jelent meg a szabályozás és mire nem.

14.00 – 15.00 Termékdíj jogszabály változásai 2021. július 1-jétől és termékdíj adminisztráció

Előadó: Debreczeni László

– SUP termékekkel kapcsolatos termékdíj aktualitások
– Műanyag, biológiailag lebomló műanyag,
– Műanyag bevásárló-reklám táska vs. műanyag hordtasak,
– Könnyű és nagyon könnyű műanyag hordtasak,
– Egyutas – többutas csomagolószerek alkalmazása az ellátási láncban
– Termékdíjtételek változása, műanyag hordtasakok esetében 57,-Ft/kg-ról 1900,-Ft/kg-ra.
– Nyilvántartás a termékdíjban – Hogyan kell kialakítani
– Nyilvántartás vezetése. De hogyan?!
– Termékdíj-megállapítás – Hogyan, milyen rendszerekből célszerű elvégezni
– Bejelentés és bevallás
– Gyártói és kereskedői kötelezettségek a termékdíjban
– Nyilatkozatadás, szerződéses átvállalás és a termékdíj raktár részletei
– Vállalatirányítás és a termékdíj-kötelezettség kezelése
– Hogyan lehet felkészülni az ellenőrzésekre és a szigorú szankciókra
– Megbízhatóság és hatékonyság növelése
– Konzultáció

Részvételi díj

Tantermi részvétel esetén

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

30% kedvezménnyel 20.930 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

20% kedvezménnyel 23.920 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése október 15-ig beérkezik hozzánk.

Ebéd (személyes részvételnél, igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

 

Online részvétel esetén

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK ONLINE RÉSZVÉTEL ESETÉN

30% kedvezménnyel 17.430 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

20% kedvezménnyel 19.920 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése október 15-ig beérkezik hozzánk.

 

A előadáson személyesen, tanteremben, vagy online élő formában is részt vehet! Kérjük, a jelentkezés leadásakor jelölje meg választását!

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk:

Az ár tantermi részvétel esetén tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.


Az ár online részvétel esetén tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:

1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu