Az egyutas műanyagtermékkel kapcsolatos kötelezettségek 2022 – SUP szabályozás

2022. január 27.
9:30 - 12:00
(Regisztráció: 9:00 - 9:30)
Online előadások - ÉLŐ
Előadásunkon a 2022. január 1-jétől alkalmazandó EU és hazai egyszer használatos műanyagtermékekre vonatkozó jogszabályi előírásokat, a SUP szabályozást mutatjuk be! Ki minősül gyártónak? Ki tartozik a gyártói kötelezettség hatása alá? Milyen műanyag termékek minősülnek egyszer használatosnak? Szakértő előadónk választ ad kérdéseikre, részletesen ismerteti a kötelezettségeket és tudnivalókat a délelőtt folyamán.

Főbb témakörök

1. Ki minősül gyártónak? Ki tartozik a gyártói kötelezettség hatása alá?

Az, aki az egyszer használatos műanyagtermékek:

  1. gyártásával,
  2. töltésével,
  3. értékesítésével,
  4. távértékesítésével,
  5. importálásával, továbbá
  6. belföldi forgalomba hozatalával foglalkozik.

 

2. Milyen műanyag termékek minősülnek egyszer használatosnak? (példák)

  • flexibilis anyagból készült zacskók, csomagolások élelmiszerekhez,
  • italtartó poharak,
  • italtárolók,
  • ételtároló edények, ételtartók,
  • könnyű műanyag hordtasakok,
  • italpalackok,
  • szívószálak,
  • egészségügyi betétek, tamponok és tamponapplikátorok.
  • nedves törlőkendők,
  • dohánytermékek szűrővel, stb.

 

3. Gyártóra vonatkozó kötelezettségek

  1. Hulladékgazdálkodási hatóságnál kérelmezni kell a nyilvántartásba vételt.
  2. Bejelentési kérelem adatlap részletei.
  3. Nyilvántartás-vezetést kell kialakítani (meghatározott adattartalommal, gazdasági események alapján),
  4. Nyilvántartás-vezetési kötelezettség adatai és részletei,
  5. Adatszolgáltatási kötelezettséget kell teljesíteni.

 

4. Termékdíj és SUP szabályozás kapcsolata

  • flexibilis csomagolószerek,
  • műanyag, biológiailag lebomló műanyag,
  • műanyag bevásárló-reklám táska kontra műanyag hordtasak,
  • könnyű műanyag hordtasak és a nagyon könnyű műanyag hordtasak.

Részvételi díj

15.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK 

9.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

12.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése január 25-ig beérkezik hozzánk.

 

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre és a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu