Az online kereskedelem új ÁFA-szabályai 2021. július 1-től – Kötelező regisztráció, feladatok április 1-től

Online ÉLŐ konferencia

2021. május 06.
10:00 - 13:30
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online előadások - ÉLŐ

A 2021-es év egy jelentős fordulópontot jelent a határokon átnyúló elektronikus kereskedelem adózásában. Az e-kereskedelem áfa csomag egyértelműen az elmúlt évek egyik legnagyobb hatású változtatását jelenti, amelynek hatályba lépésére 2021. július 1-jén kerül sor.

Kiket érintenek ezek a szabályok?
A gazdasági élet minden olyan szereplőjét, aki interneten keresztül kínál termékeket, szolgáltatásokat.

Tehát, például, ha az Ön vállalata:

  • webáruházat működtet,
  • platformként (online piactérként) működik, platformok vagy webáruházak számára nyújt szolgáltatásokat,
  • EU-n belüli és/vagy EU-n kívüli társaságokkal tart fenn kereskedelmi kapcsolatot,
  • EU-n belüli és/vagy EU-n kívüli vásárlók részére értékesít terméket, nyújt szolgáltatást.

2021-től megváltozik a távértékesítés áfaszabályozása

Az uniós rendelkezés alapján elfogadott, 2021. július 1-jétől életbe lépő jogszabályváltozás alapvetően a magánszemélyek részére végzett, jellemzően internetes kereskedelem adózási környezetét helyezi új alapokra, részben az áfatörvény módosításával, részben pedig a most hatályba lépő uniós rendeletek alkalmazásával. Ezeknek egy része már 2019-től hatályos, ilyen például az egyablakos rendszer (MOSS) működése, mely most szélesebb körben lesz elérhető. A gyakorlatban pedig azt jelenti, hogy a bevallás alapján maga az adóhatóság továbbítja az adatokat és az áfát azoknak a tagországoknak, amelyeket az összeg megillet. Ezért érdemes átgondolniuk a kereskedőknek, hogy melyik országban regisztrálnak.

Az új rendszer átvétele felkészülést igényel az online kereskedőktől, akik április 1-től regisztrálhatnak. Az időpontnak azért van jelentősége, mivel a Magyarországon bejegyzett online kereskedőket is érinti az a január 1-jétől hatályba lépett szabály, amely alapján minden egyes, még a nem adóalanyok/magánszemélyek számára kiállított számlát is regisztrálniuk kell a NAV rendszerében – ha átlépnek a MOSS-ba, erre a továbbiakban nem lesz szükség. Fontos azonban, hogy az egyablakos rendszerbe való bejelentkezést követően minden ügyletre annak a szabályait kell alkalmazni, kötelezően elektronikus ügyintézéssel. Aki pedig nem felel meg az előírásoknak, azokat az adóhatóság törölheti a rendszerből.

Az új szabályok alapján 2021-től széles körben a vevő szerinti ország szabályai szerint kell megfizetni az adót

A határon átnyúló, magánszemélyek részére történő értékesítésnél az áfát a vevő helye szerinti tagállamban, az ott érvényes adókulccsal kell megfizetni. Eddig ez csak egy bizonyos összeghatár (például évi 100 ezer eurós forgalom) felett volt kötelező, a jövőben ez a határ mindössze 10 ezer euróra (3,6 millió forintra) csökken majd.

Szigorodik az online piacterekre vonatkozó szabályozás is

A távkereskedelemben az elektronikus felületeket (ilyenek a kereskedési platformok vagy a piacterek) üzemeltető vállalkozásokat a jövőben az áfa szempontjából a rajtuk keresztül értékesített áruk szállítójának kell tekinteni, ennek megfelelően nekik kell beszedniük és megfizetniük az áfát ezen tranzakciók után. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem az Amazonon, az eBay-en, az Etsyn vagy éppen az eMagon regisztrált kereskedő felel majd az adófizetésért, hanem maguk az említett platformok.

A legfontosabb döntéseket az interneten jelenlévő vállalkozásoknak ezekben a hónapokban meg kell hozniuk. Érdemes átgondolni a saját üzleti gyakorlatukat, saját folyamataikat, mivel pl. az online platformok fogalma mostantól már nem csak elméleti kérdést jelent, hanem az adófizetésre kötelezett meghatározását is. Nem mindegy, hogy egy vállalkozás internetes jelenlétét a jogszabály adófizetésre kötelezhető platformnak tekinti-e.

Főbb témakörök

*E-kereskedelem áfa adózásának alapkérdései
* Az elektronikus szolgáltatások szabályai – Mikor kell adószámot váltanunk más tagállamban?
* Milyen adózási módok közül lehet választani?
* Mely esetben kötelező a számla kiállítása?
* Külföldi pénznem kezelése
* Az előleg, az előre utalás és az eltérő fizetési módok kezelése a webáruházas értékesítésnél
* A visszáruk kezelése
* A teljesítési időpont és az adókötelezettség keletkezési időpontja
* Határon átnyúló e-kereskedelem jelenlegi és 2021. július 1-jétől hatályos szabályai
* Az egyablakos rendszer
* Az import és a közösségi távértékesítés szabályai
* Csomagküldeményeket érintő változások
* Hogyan érinti az uniós magánszemélyek felé szolgáltatást nyújtókat a 2021. július 1-jétől hatályos változás?
* Az elektronikus adatszolgáltatás szabályai
* Konzultáció, egyéni kérdések megválaszolása

Részvételi díj

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  május 4-ig beérkezik hozzánk.

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:   az online előadáson való részvételt és a kiadvány anyagát elektronikus formában

 

Online előadáshoz való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)  A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak.

A szakmai nap bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu

 

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.