Bizonylatolás szabályai, tartalmi és formai követelményei

Bizonylat, számla, nyugta, pénztárbizonylatok szabályai, használatuk a gyakorlatban

2024. június 12.
9:00 - 13:30
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online előadások - ÉLŐ
Minden gazdasági eseményről, műveletről, amely egy vállalkozás eszközeinek, forrásainak állományát megváltoztatja, bizonylatot kell kiállítani, vagy készíteni. A vállalkozás számviteli nyilvántartásába adatokat bejegyezni (könyvelni) csak szabályszerűen kiállított bizonylat alapján szabad. A különböző bizonylatokon a nem megfelelő adatok rögzítése (például véletlenszerű elírás, téves számszaki adatok feltüntetése, stb.) és ebből adódóan a könyvelésbe rossz vagy valótlan adatok bevitele a számviteli rend megsértésének minősül és ez jogi következményekkel jár. Fontos, hogy tisztában legyünk az alapvető szabályokkal, a tartalmi és formai követelményekkel, a lehetőségekkel. Szakmai napunk során szakértőnk nagy hangsúlyt fektet ezek bemutatására, a feladatok összegzésére és a gyakorlati megvalósítás lehetőségeire.   A résztevőknek lehetőségük nyílik feltenni kérdéseiket, melyekre a nap során válaszokat és megoldási javaslatot kapnak szakértőnktől.

Főbb témakörök

  1. Bizonylatolásra vonatkozó jogszabályok
  2. ÁFA törvényben foglalt fontosabb rendelkezések
    • Az ÁFA törvény hatálya
    • Adóalany és a gazdasági tevékenység fogalmi elemei
    • Termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás
    • Teljesítési helyre vonatkozó szabályok
    • Közösségi ügyletek
    • országbeli ügyletek
    • Alanyi adómentesség és pénzforgalmi elszámolás
  3. Számlázás, nyugta kiállítása
    • Számla kötelező tartalmi elemei az ÁFA törvény alapján
    • Számlakorrekciók
    • Nyugta kötelező tartalmi elemei
    • Adatszolgáltatási kötelezettségek
  4. Pénztárbizonylatok

Részvételi díj

25.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

19.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  június 10-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:  online előadáson való részvétel költségét és a kiadvány anyagát elektronikus formában

Online képzéshez való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő képzés (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert a képzés a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak. A képzés bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő képzéshez való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu