EKÁER 2016

Változások, jogszabály, gyakorlat

2016. augusztus 16.
10:00 – 15:00
(Regisztráció: 9:30)
Hotel Hungaria City Center****

Ismét módosul az EÁKER-szabályozás! Előadónk elmondja, kit és milyen mértékben érintenek a tervezett változások, illetve foglalkozik majd az aktuális gyakorlati tapasztalatokkal, melyeket példákon keresztül mutat be a résztvevőknek.

Augusztus 1-től életbe léphetnek az EKAER változások!

 

A legfontosabb változások:

1. Se a többnek, se a kevesebbnek nem örül a NAV – aki többet jelent az EKAER-ben, mint amennyit valójában fuvaroztat, bírságra számíthat! Biztos ami biztos alapon igényelt EKAER szám esetén is büntethet a NAV

2. Hatósági zár megsértése esetén a járművezető is felelősségre vonható – Új a fuvarozó hatósági zárral kapcsolatos kötelezettsége. Ezzel kapcsolatban bírsággal sújtható lesz akár a fuvarozó, akár a járművezető.

3. Jármű visszatartás – a NAV a kiszabott bírság, illetve a pénzkövetelés biztosítás megfizetéséig, a fuvareszközt az erre vonatkozó külön határozat kiadása nélkül is visszatarthatja.

4. Kisteherautókra is kell EKAER, ha sok árut visz – ha az autó össztömege (fuvarral együtt) túlhaladja a 3,5 tonnát, nem kockázatos áru esetén is szükség lesz EKAER bejelentésre

Jelenleg a kockázatosnak minősített termékek szállításánál, mint amilyen például a hús vagy a gyümölcs, az általánosnál szigorúbb kötelezettséget szab meg a jogszabály: ilyenkor már a kisebb tételeket is be kell jelenteni, és mindegy, milyen közlekedési eszköz viszi el az árut a kiindulóponttól a végcélig. Az adócsomag tervezete változtatna, tovább szigorítana az eddigi előírásokon. A jövőben regisztrálni kellene az adóhivatal rendszerében a nem kockázatos szállítmányokat akkor is, ha kisebb járművet használnak, de az össztömeg, áruval együtt, meghaladja a 3,5 tonnát.

 

Az előadások másik fő témája a NAV ellenőrzések tapasztalatain alapuló gyakorlatban megvalósítható megoldások bemutatása és az EKÁER szabályozási rendszer elemeinek, aktualitásainak, tervezett változásainak ismertetése

Főbb témakörök

* Melyek az EAKER-köteles tranzakciók és ügyletek (példákkal alátámasztva, különösen háromszög-és láncügyletek)

* Kit érint a bejelentés, milyen adatokat kötelező bejelenteni a jelenlegi szabályok szerint

* Az eljárásra jogosultak köre

* Meghatalmazások

* Módosított mentességek az EKAER szám igénylése alól, kockázatok

* Kockázatos termékek, élelmiszerek speciális szabályai az EKAER rendszerben és az egyéb jogszabályokban

* Jogkövetkezmények kivédése a felelősségi körök meghatározásával, belső szabályzatok és a könyvelés összehangolása az EKAER rendszerrel

* Megrendelési adatok szükséges kiegészítése – együttműködés a felek között, szállítmányozási szerződések egyeztetése

* Módosítások elvégzése az EKAER rendszerben

* EKAER rendszer kockázatainak ismertetése, csökkentésének lehetőségei

* Útdíj és EAKER rendszer kapcsolódási pontjainak bemutatása

* ÁFA és EAKER kapcsolódási pontok

* Áfa ügylettípusok szerinti EKAER szám igénylés i folyamat menetének ismertetése, érvényessége

* INCOTERMS paritások szerepe

* AZ ART-ban meghatározott fogalmak ismertetése (címzett, átvevő, feladó, felrakodást végző, végfelhasználó)

* Az EKAER rendszer és más adónemek összefüggései (környezetvédelmi termékdíj, áfa, kockázatos és megbízható adózók stb.)

* Mulasztási bírság eseteinek ismertetése

* Lefoglalás

* Áfa levonhatóság korlátozása

* Szankcionáltak csoportja

* Átmeneti rendelkezések ismertetése időrendi sorrendben

* Adóellenőrzésre való felkészülés lépései

* 2016-os adóváltozások és az EKAER, ellenőrzési irányok változása

Adóellenőrzési tapasztalatok

2017-es tervezett változások, gyűjtőfuvar tapasztalatok, bérmunka tapasztalatok

* Gyakorlati példák prezentálása (bérmunka, álló és mozgó fuvarozás, gyűjtőfuvar stb.)

Konzultáció

Részvételi díj

24900 Ft/fő + ÁFA

Kedvezmények

50% kedvezménnyel 12.450 Ft/fő + ÁFA, ha a rendezvényre egy cégtől többen jelentkeznek,

30% kedvezménnyel 17.430 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése augusztus 10-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 2800 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu