EKAER 2021. – Változások, gyakorlat, ellenőrzés

2021. február 08.
13:00 - 16:00
(Regisztráció: 12:30 - 13:00)
Online előadások - ÉLŐ

Az EKAER szabályrendszere komoly kihívást jelent.  Életbe lépése óta számos esetben módosították a szabályokat. Az új szabályokat tartalmazó új EKAER rendelet (13/2020 (XII.23) PM rendelet) 2020. december végén jelent meg.

A legfontosabb változás, hogy a legtöbb termék kapcsán az EKAER kötelezettség megszűnt, 2021-től az EKAER kötelezettség csak a kockázatos termék-kereskedelemre vonatkozik. Azok viszont, akik bejelentés-köteles termékkel kereskednek, fókuszáltabb figyelemre számíthatnak a NAV részéről.

2021-től az EKAER bejelentési kötelezettség csak a bejelentésköteles termékek Közösségen belüli beszerzésére, értékesítésére, egyéb célú behozatalára és kivitelére, valamint az első belföldi nem végfelhasználó részére történő áfaköteles értékesítésre vonatkozik.  Az EKAER bejelentésköteles termékek köre azonos a korábban az EKAER szabályozás szerint kockázatos terméknek nevezett termékek körével, legalább is egyelőre – a termék listáját továbbra is a 2014-ben kiadott 51/2014. NGM rendelet tartalmazza.

 

Előadásunk célja, hogy a vállalati folyamatokat EKAER szempontból tudják a résztvevők megvizsgálni, besorolni és elvégezni a szükséges bejelentéseket (módosítani, törölni). Továbbá tisztában legyenek az EKAER bejelentés tartalmával, illetve adóellenőrzési szempontjaival, és megismerjék az érvényben lévő rendelkezéseket és a változásokat. A képzést elsősorban kockázatos (új néven bejelentés-köteles) termékekkel kereskedőknek, illetve fuvarozási tevékenységet végző vállalkozásoknak ajánljuk.

Főbb témakörök

Új és megváltozott szabályok:

  • EKAER 2021 alapvető szabályai és összevetésük a  2020-as szabályokkal
    • Milyen ügyletek során kell EKAER számot igényelni?
    • Bejelentés-köteles termékek az új kockázatos termékek
    • Milyen termékekre kell EKAER szám?
    • Biztosítékadási kötelezettség és mentesülés 2021-ben
    • Kinek kell kérni EKAER számot 2021-ben?
    • EKAER mentességek 2021-ben
    • Hogyan kell EKAER számot igényelni?
    • Önkéntes EKAER bejelentés
    • Mit kell bejelenteni és meddig?
    • Szankciók
    • EKAER és Brexit
    • Informatikai fejlesztések

Régi EKAER problémák az új szabályozás tükrében 2021-ben

  • Régi és új EKAER fogalmak
    • Ki lehet feladó, címzett, végfelhasználó?
    • Kockázatos élelmiszerek, egyéb kockázatos termékek
    • Mi az egyéb célú behozatal és kivitel?
  • EKAER elemzés rendszere
    • Mi a különbség a fuvarozással nem járó értékesítés és az értékesítéssel nem járó fuvarozás között? Mikor kell EKAER?
  • EKAER mentességek
    • Él-e még 2500 kg és 5 millió forintos mentesség?
    • Az 500 kg és 1 millió forint mire vonatkozik pontosan?
    • Milyen más mentességek vannak?
  • Mit kell bejelenteni?
    • Hogyan jelentsem a tömeget és az értéket?
    • Tömeg és érték eltérés (mi a teendő, ha a fuvarokmány, számla vagy más dokumentum adataiban eltérés mutatkozik)
  • Meddig kell bejelenteni az EKAER-t?
    • EKAER számot lezárása és érvényességi ideje
    • Önellenőrzés és EKAER (Lezárt számok változása)
    • Mi a teendő, ha helytelenül zártam az EKAER-t
  • Hány EKAER szám kell?
    • Gyűjtő fuvar
    • Hogy kell bejelenteni az átrakodást, a szétrakodást, a kirakodást?
    • Mi van, ha túl sok EKAER számot kérek és mi van, ha túl keveset.
  • EKAER példák, gyakorlati kérdések
    • Göngyöleg
    • Visszáru, garanciális javítások
    • Nemzetközi és belföldi láncügyletek,
    • Háromszögügyletek
    • Saját áru mozgatása
    • Konszignációs raktár, vevői készlet
    • Belföldi és nemzetközi bérmunka
    • Importügyletek, közvetett vámjogi képviselőn keresztül megvalósuló ügyletek
  • Eljárási kérdések
    • EKAER regisztráció
    • Kockázati biztosíték
    • Szankciók
  • Ellenőrzési tapasztalatok
    • Gyakori hibák és hogyan lehet őket elkerülni

Részvételi díj

19.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

20% kedvezménnyel 15.920 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

10% kedvezménnyel 17.910 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  február 5-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza:  online előadás esetén  a kiadvány anyagát elektronikus formában

Online előadáshoz való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő előadás(webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül fog történni. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető, de abban a verzióban egyes funkciók korlátozva vannak.

Az előadás bármilyen eszközön követhető, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott az asztali számítógépen vagy a laptopon történő csatlakozás. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon szükséges, a webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu