Építőipari anyagok előállítása, kereskedelme, kivitele a 2021. júliusi szabályozás tükrében

2021. augusztus 05.
9:00 - 11:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online előadások - ÉLŐ

2021. július 8-án több kormányrendelet is megjelent, amely érintheti az építőipari alapanyag gyártó- és forgalmazó cégeket. Többek között az építőanyag kereskedőknek az alábbi új szabályoknak kell megfelelniük, eleget tenniük:

  • Építőipari nyersanyagok és termékek kivitelére regisztrációs kötelezettség lép életbe
  • Építőipari nyersanyagok és termékek fuvarozására EKAER kötelezettség lép életbe
  • Kiegészítő bányajáradék kerül bevezetésre
  • Minimum kitermelési kapacitás
  • A GVH gyorsított ágazati vizsgálatot indíthat az építőiparban

Az első három intézkedésnek adó vagy adó-jellegű vonzata is van, így az előadás elsősorban ezen témákra fókuszál. A 402/2021. Korm. rendelet 1. számú kormányrendelet melléklete tételesen felsorolja az építőipari ellátásbiztonság szempontjából stratégiai jelentőségű nyersanyagok és termékek (építőanyagok) körét. Ezek többek között a kavics, sóder, tört vagy zúzott kő, cementek, habarcsok, betonok, gyapot és különböző fém alapanyagok.

 

A 403/2021. Korm. rendelet 1. számú rendelet melléklete tételesen felsorolja az EKAER bejelentés-köteles építőipari ellátásbiztonság szempontjából stratégiai jelentőségű nyersanyagok és termékek (építőanyagok) körét. Ezek többek között a kavics, sóder, tört vagy zúzott kő, cementek, habarcsok, betonok, egyes faipari termékek, gyapot, különböző fém alapanyagok, fából előre gyártott épület.

 

Ezt az előadást az építőanyagok előállításával, kereskedelmével, kivitelével foglalkozó vállalkozások számára ajánljuk.

Főbb témakörök

Építőipari nyersanyagok és termékek kivitelével kapcsolatos regisztrációs kötelezettség

  • Milyen termékekre vonatkozik a bejelentési kötelezettség?
  • Milyen ügyletekre vonatkozik a bejelentési kötelezettség?
  • Kire vonatkozik a bejelentési kötelezettség?
  • Elővásárlási és vételi jog gyakorlása

 

EKAER kötelezettség kiszélesítése az építőipari ellátásbiztonság szempontjából stratégiai jelentőségű nyersanyagokra és termékekre.

  • Milyen termékekre vonatkozik a bejelentési kötelezettség?
  • Milyen ügyletekre vonatkozik a bejelentési kötelezettség?

 

Extra-profitot terhelő kiegészítő bányajáradék bevezetése

  • Kire vonatkozik a kiegészítő bányajáradék-fizetési kötelezettség?
  • Mennyit kell fizetni?

Részvételi díj

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYES JELENTKEZÉSI LEHETŐSÉG

40% kedvezménnyel 14.940 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  július 31-ig beérkezik hozzánk.

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk:

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.

Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)  A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:

1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu