EPR, termékdíj szabályozása 2025. és a hulladékkal kapcsolatos adatszolgáltatás

Fókuszban a nyilvántartás, adatszolgáltatás



2025. március 31.
9:00-15:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online előadások - ÉLŐ

Előadásunkon bemutatásra kerülnek az EPR adatszolgáltatással és a termékdíj bevallással kapcsolatos változások, teendők, valamint a hulladékkal kapcsolatos nyilvántartások és adatszolgáltatások.

Az előadás után konzultációs lehetőséget biztosítunk, ahol a résztvevők feltehetik a témákkal kapcsolatos kérdéseiket.

Az előadás tartalmából

  • Kit és hogyan, milyen termékek kapcsán érintenek az EPR rendelkezései?
  • Hogyan szabályos az EPR nyilvántartása és adatszolgáltatása?
  • Mi változott a termékdíj-kötelezettség bejelentésére és bevallására használatos formanyomtatványokon (TKORNY, KTBEV)?
  • Mik a legfontosabb kritériumok a hulladékok nyilvántartásában és adatszolgáltatásában?

 

 

Főbb témakörök

I. EPR rendszer

  • Gyártói kötelezettség, vagyis belföldi előállítók és külföldről behozók feladatai!
  • Kollektív és egyéni teljesítés.
  • EPR termékekről részletesen:
    • egyutas, többutas csomagolások
    • egyes SUP termékek (pl: flexibilis anyagból készült zacskók, italtárolók)
    • elektromos és elektronikus berendezések
    • elemek és akkumulátorok
    • gépjárművek
    • gumiabroncs
    • irodai papír
    • reklámhordozó papír
    • sütőolaj
    • textil termékek
    • fabútorok
  • Nyilvántartás vezetése a forgalomba hozott EPR termékekről.
  • Forgalomba hozatal vs. készletre vétel.
  • EPR átvállalása.
  • Nyilatkozattal beszerzés az export ügyleteknél.
  • EPR átalány részletei.
  • EPR könnyített szabályok a csomagolást kis mennyiségben kibocsátók és a mezőgazdasági őstermelők esetében.
  • EPR fizetés egyes szabályainak változása.
  • EPR termékek azonosító kódszámai, azok változása.
  • Számlán feltüntetési kötelezettség.
  • Adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése a hulladékgazdálkodási hatóság felé.
  • EPR díj megfizetése.

II. Termékdíj szabályozás aktualitásai

  • Termékdíj szabályozás változásai
  • Termékdíjköteles termékek alapvető szabályai
  • Gépjárművek termékdíjátalány változása
  • Eljárási szabályok módosulása
  • Termékdíj részkötelezettségek
  • Nyilvántartás és bizonylatok kapcsolata
  • Egyes termékdíj jogintézmények összefüggései, különbözőségei
  • Számlán történő termékdíj feltüntetés alaki és tartalmi követelményei
  • Bejelentés és bevallás teljesítésének nyomtatványai és azok részletei
  • Termékdíj-kötelezettség nem teljesítéséhez fűződő jogkövetkezmények
  • Ellenőrzés! Hogyan és milyen szabályok alapján történik
  • Konzultáció a résztvevők kérdései alapján

 

III. Hulladékkal kapcsolatos adatszolgáltatás

  • Nem veszélyes és veszélyes hulladékok nyilvántartása
  • Csomagolási hulladék adatszolgáltatása
  • Egyes SUP termékek adatszolgáltatása
  • Elektromos és elektronikus berendezések adatszolgáltatása
  • Elemek és akkumulátorok adatszolgáltatása
  • Egyéb hulladék adatszolgáltatás

 

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

24.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése március 28-ig beérkezik hozzánk.

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:

1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu