GDPR – Önkormányzatok adatvédelmi feladatai a felkészülés során

2018. január 29.
9:00 - 17:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM ***

A GDPR 2018. május 25. napjától alkalmazandó, így eddig az időpontig valamennyi adatkezelőnek egységbe kell hozni adatkezeléseit a rendelettel.

A rendelet alkalmazásai jelentős változást hoznak a mai szabályokhoz képest!

Az önkormányzatok új feladatok előtt állnak! Ideje felkészülni ezekre!

Az esemény célja mindenekelőtt az, hogy átfogó képet nyújtson az adatkezelők, jogászok és jogalkalmazók számára ahhoz, hogy megfelelő módon és időben felkészülhessenek az Európai Unió által elfogadott Általános Adatvédelmi Rendeletet (General Data Protection Regulation – GDPR) alkalmazására.

A konferencia napján az előadások közötti szünetekben és a rendezvény végén is lehetőség nyílik konzultációra.

Főbb témakörök

9.00-10.40     Mi fán terem a GDPR? – alapelvek, jogalapok, érintett jogai, főbb változások önkormányzati szemszögből

Előadó: Dr. Nagy Dóra Adriána, ügyvéd, LL.M., adatvédelmi szakjogász

  • Mit is jelent a felkészülés a gyakorlatban?
  • Mennyiben változnak a jogalapok?
  • Az önkormányzat és polgármesteri hivatal kapcsolata adatvédelmi szemszögből: ki az adatkezelő? Milyen megoldások vannak?
  • Változnak a jogalapok: milyen jogalapokra hivatkozhat egy önkormányzat?
  • Alapelvek változásai. Melyek azok az alapelvek, amelyeket az adatkezelés során figyelembe kell venni a jövőben?
  • Tágabb érintetti jogokat hoz magával a GDPR: mik ezek és hogyan lehet nekik megfelelni
  • Hogyan értelmezendőek a törvényi felhatalmazáson alapuló adatkezelések? Mi lesz a jövőben?

10.40-11.00 szünet

11.00- 12.30  Az adatkezelő és az adatfeldolgozó növekvő kötelezettségei a GDPR alapján

Előadó: Dr. Lojek Levente, ügyvéd, Bovard Adatvédelmi Kft.

  • Tájékoztatási kötelezettség – Mikor, milyen formában, és kinek kell tájékoztatnia az érintetteket?
  • Adatfeldolgozók kiválasztásának szempontjai, és az adatkezelő felelőssége
  • Adatvédelmi incidensek kezelésének szabályai
  • Mi az adatvédelmi incidens bekövetkeztekor követendő eljárás?
  • Az adatvédelmi tisztviselő jogállása, feladatai, kiválasztásának szempontjai.
  • Növekedő adminisztrációs terhek, avagy a nyilvántartási kötelezettség teljesítése.
  • Adatvédelmi hatásvizsgálat lefolytatásának módszertana.
  • Adatvédelmi bírság, érintetti jogorvoslat
  • NAIH eljárás

12.30-13.30  ebéd

13.30-15.00  Adatbiztonság és adatvagyonleltár

Előadó: Kocsis Tamás, adatbiztonsági szakértő

Az előadás a tárolási szintig tartó adatvagyonleltár létrehozását és naprakészen tartását járja körül. Az előadás igyekszik segítséget nyújtani a GDPR által támasztott adatbiztonsági követelmények hatékony és fenntartható teljesítéséhez.

  • Az adatvagyon leltár fogalma
  • Az adatvagyonleltárba besorolt és minősített adatok és az  információbiztonság kapcsolata
  • Milyen adataink vannak? Hol tárolódnak? Ki, mire, hogyan használja őket?
  • Megfelelő kontroll-intézkedések az adatok mellé
  • Az adatok védelme

15.00- 15.15 szünet

15.15.-17.00  Hello Data – IT biztonsági feladatok az önkormányzatoknál

Előadó: Gilincsek Szabolcs, gdpr.info.hu

  • Alapvető IT biztonsági feladatok
  • Atipikus munkavégzések
  • Papír alapú adatvédelem
  • Hozzáférésmenedzsment és jelszókezelés
  • Eseménynaplózás
  • Konkrét szektorokat érintő példák és jó gyakorlatok az IT biztonságban

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + Áfa

KEDVEZMÉNYEK

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA,  ha jelentkezése  január 25-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu