Ingatlanügyletek áfája

Szakmai konferencia pénzügyi, gazdasági szakemberek és vezetők részére

2023. május 03.
10:00 – 12:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Online előadások - ÉLŐ

Ezt az előadást azon szakértők számára ajánljuk, akiknek a tevékenységük valamilyen módon kapcsolódik az ingatlanhoz, legyen az az ingatlan felépítése, felújítása, vagy akár értékesítése, hasznosítása, rövid és hosszú távú bérbeadása. Az előadás során az ingatlan „életének” különböző fázisai szerint haladva – a felépítéstől a hasznosításig – kerülnek bemutatásra a különböző áfa szabályok. Az előadás során szó esik az irányadó belföldi és EU-szintű szabályokról, NAV gyakorlatról, illetve legfontosabb témába vágó EU Bírósági ítéletekről.

Főbb témakörök

• Építőipari alapanyagok belföldi értékesítése, kivitele külföldre, behozatala és az ezzel kapcsolatos áfa, számlázási, ekaer és kiviteli korlátozással összefüggő szabályok
• Ingatlan fogalma, ingatlanhoz kapcsolódó szolgáltatások
Építési telekre vonatkozó áfa szabályok – áfa mérték, egyenes adózás
Ingatlan tervezési szolgáltatás nemzetközi és belföldi vonatkozásai, számlázása, teljesítési hely, áfaregisztráció
Generálkivitelezők és alvállalkozói, építési-szerelési munka, egyenes vagy fordított adózás, teljesítés, részteljesítés, előleg
• 2023-as jogszabály változások
Munkaerő-kölcsönzés áfája, számlázása
• Ingatlan átadása
Új ingatlan fogalma: adómérték és egyenes adózás
Ingatlan értékesítése, teljesítés időpontja, előleg, adómérték, egyenes adózás, fordított adózás
• Mikor lehet és mikor érdemes adókötelezettséget választani tárgyi adómentesség helyett?
Lakóingatlan fogalma
• Lakóingatlan értékesítésének adómértéke
• Előleg kérdésköre
Ingatlan bérbeadása, bizonylatolása
• Mikor lehet és mikor érdemes adókötelezettséget választani az ingatlan bérbeadásra?
Közüzemi díjak és egyéb járulékosan kapcsolódó költségek számlázása
• Áfa levonás és arányosítás
Rövid távú bérbeadás, kereskedelmi szálláshely szolgáltatás (Airbnb és társai)
Raktár bérbeadása vagy logisztikai szolgáltatás?
• Bizonylatolási kérdések
• Témával kapcsolatos esetek, példák bemutatása
Szakmai konzultáció, a résztvevők kérdéseinek megválaszolása

Részvételi díj

24.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK ONLINE RÉSZVÉTEL ESETÉN

17.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

18.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  április 28-ig beérkezik hozzánk.

 

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Online előadáshoz való csatlakozás technikai feltételei:

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes)  A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.


Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség! Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu