Környezetvédelmi Termékdíj 2017. – Fókuszban az I. negyedéves bevallás és az ellenőrzés

2017. április 11.
9:00 - 16:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM ***
A környezetvédelmi termékdíj szabályozás évről évre sok fejtörést okoz a vállalkozásoknak, hiszen a bonyolult és sűrűn változó szabályrendszer. A szerteágazó adminisztratív feladatok komoly kihívást jelentenek a mindennapi munka során. Sok a változás, amelyhez igazodni kell, meg kell felelni a szerteágazó szabályozásnak.

 2017. januártól ismét számos változás lépett életbe a környezetvédelmi termékdíjas szabályozásban!

A kötelezettségek és a feladatok ismerete mellett nélkülözhetetlen az átgondolt, biztos alapokon nyugvó belső nyilvántartások kialakítása, amelyből megállapítható és alátámasztható a negyedéves termékdíj-fizetési kötelezettség.
Április 20.-a az I. negyedéves bevallás határideje! Szerezze meg szakértőinktől a tudást, hogy az Ön környezetvédelmi termékdíj nyilvántartása, és negyedéves bevallása is tökéletes lehessen! Kerülje el az esetleges büntetést, készüljön fel az ellenőrzésre!
A NAV nagy hangsúlyt fektet a termékdíj fizetés ellenőrzésére, ebből következően komoly a mulasztásokkal kapcsolatos bírság kockázata. Jöjjön el konferenciánkra, és kerülje el a bírságot!

Főbb témakörök

 9:00 – 12:00   Debreczeni László, termékdíj szakértő, főosztályvezető-helyettes, Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség, Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság

  • Bejelentés, bevallás és nyilvántartás, fókuszban az első negyedéves bevallás
  • Kötelezettek köre, azaz a személyi hatály meghatározása
  • Termékdíjköteles termékek meghatározásának fontos kérdései, fogalmak és meghatározások
  • Áruismeret, áruosztályozás és tarifális szabályok a cégen belüli hatékony adminisztráció érdekében
  • Termékdíjköteles termékek helyzete az ellátási láncban
  • Csomagolás – csomagolószer, valamint a kereskedelmi csomagolás – kereskedelmi csomagolószer összefüggései, szabályai
  • Egyutas és az újrahasználható csomagolószer adminisztrációja
  • Az értékesítés és a gyártás során felhasznált termékdíjköteles termékek adójogi helyzete
  • Belföldre és külföldre értékesítés, valamint online értékesítés szabályai
  • Termékdíj-átalány adminisztrációja
  • Nyilatkozatadás, szerződéses átvállalás és a termékdíj raktár részletei
  • Vállalatirányítás és a termékdíj-kötelezettség kezelése
  • Ellenőrzésre vonatkozó rendelkezések, valamint a hatóság szankciói
  • Hogyan lehet felkészülni az ellenőrzésekre? Megbízhatóság és hatékonyság növelése
  • Engedélyek, nyilvántartások, bizonylatok és szabványok a gazdaságosság jegyében

 

13:00 – 16:00  Fekete Balázs – vezető szakértő, GS1 MAGYARORSZÁG Nonprofit Zrt.

  • A környezetvédelmi termékdíj – mint adó típusú gazdasági szabályozó eszköz – fogalma, célja, kapcsolódása az uniós és a hazai hulladékgazdálkodási szabályozáshoz. Hatályos jogszabályi háttér bemutatása.
  • A szabályozás tárgyi hatályának bemutatása – termékdíjköteles termékáramok és anyagáramok jellemzése, besorolása, termékdíj-tételeik bemutatása.
  • Alanyi hatály és eljárásrendi szabályok – kötelezettek köre, kötelezettséget keletkeztető tevékenységek: forgalomba hozatal, saját célú felhasználás. Mikor nem keletkezik termékdíj-kötelezettség. Készletre vétellel történő kötelezettség keletkeztetés lehetősége. Átalány-fizetésre jogosultak köre.
  • Speciális eljárásrendi szabályok, amelyek egyben lehetőségek a termékdíj-kötelezettség optimalizálásra: átvállalás, nyilatkozat (nem kell megfizetni a termékdíjat), visszaigénylés, egyéni hulladékkezelés, termékdíj raktár.
  • Előkészületek, regisztrációk elvégzése a termékdíjas adminisztrációhoz. Ügyfélkapu regisztráció, bejelentés adóügyek elektronikus intézéséhez, képviselő bejelenése. Termékdíjas nyomtatványcsomagok bemutatása (bejelentés, bevallás).
  • Termékdíj-kötelezettségek részletes bemutatása: bejelentkezés, bejelentés, változás-bejelentés, termékdíj-megállapítás, termékdíj-előleg megállapítás, termékdíj-bevallás, termékdíj-előleg bevallás, termékdíj-fizetés, termékdíj-előleg fizetés, számlán történő feltüntetés, nyilvántartás-vezetés, adatszolgáltatás, nyilatkozattétel.
  • Gyakorlati példa a nyilvántartás-vezetésre és a termékdíj kötelezettség meghatározására a bevallás elkészítéséhez.
  • Termékdíj-szabályzat készítésének lehetősége.

 

Részvételi díj

29.900 Ft + Áfa

Kedvezmények

50% kedvezménnyel 14.950 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek, vagy

35% kedvezménnyel 19.435 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése április 9-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu