Környezetvédelmi Termékdíj 2018.

Fókuszban az I. negyedéves bevallás és az ellenőrzés

2018. március 27.
10:00 - 16:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hotel Hungaria City Center****
A környezetvédelmi termékdíj szabályozás évről évre sok fejtörést okoz a vállalkozásoknak, hiszen a bonyolult és sűrűn változó szabályrendszer. A szerteágazó adminisztratív feladatok komoly kihívást jelentenek a mindennapi munka során. Sok a változás, amelyhez igazodni kell, meg kell felelni a szerteágazó szabályozásnak. 2018. januártól ismét számos változás lépett életbe a környezetvédelmi termékdíjas szabályozásban! A kötelezettségek és a feladatok ismerete mellett nélkülözhetetlen az átgondolt, biztos alapokon nyugvó belső nyilvántartások kialakítása, amelyből megállapítható és alátámasztható a negyedéves termékdíj-fizetési kötelezettség. Április 20.-a az I. negyedéves bevallás határideje! Szerezze meg szakértőnktől a tudást, hogy az Ön környezetvédelmi termékdíj nyilvántartása, és negyedéves bevallása is tökéletes lehessen! A NAV nagy hangsúlyt fektet a termékdíj fizetés ellenőrzésére, ebből következően komoly a mulasztásokkal kapcsolatos bírság kockázata. Jöjjön el konferenciánkra, és kerülje el a bírságot!

Főbb témakörök

  • Kötelezettek/adózók meghatározása
  • Ügyféli kötelezettségekről részletesen
  • Cégen belüli árukezelés és termékdíj nyilvántartás kapcsolata
  • Bejelentés, bevallás szabályai és adminisztrációja
  • ’KTBEV nyomtatvány részletei, összefüggései
  • Kibocsátás és készletre vétel! Mikor melyiket célszerű választani!
  • Belföldre és külföldre értékesítés szabályai
  • Kinek és hogyan kell felszámítani, feltüntetni a termékdíjat!
  • A múlt rendezése, vagyis az elmulasztott adatokat hogyan kell bevallani!
  • Pótbevallás és önellenőrzés szabályai!
  • Szerződések, árukódok, cikkszámok, CsK/KT kódok optimális tervezése
  • Nyilatkozatadás és a szerződéses átvállalás részletei a bevallás oldaláról
  • Újrahasználható csomagolószer, és a hozzá kapcsolódó ügyletek megítélése!
  • Göngyölegek adminisztrációjának egyszerűsítése
  • Visszaigénylés jogcímei, nyilvántartásai és bevallási részletei
  • Csomagolás meghatározásának pontosításai, vagyis: alkotóelem, összetevő, alkotórész és tartozék
  • Termékdíj-átalány előnyei
  • Termékdíjhiány, termékdíj-tartozás, termékdíj-különbözet
  • Termékdíjbírság és mulasztási bírság megelőzése!
  • Ellenőrzésre vonatkozó rendelkezések!
  • Gyakorlati példák a jogszerű bevallásra
  • Ellenőrzés

Tarifaszámok a termékdíjban 2018. –  „Az adózás első lépése a helyes vámtarifaszám megállapítása!”

  • Vámtarifaszám meghatározásnak kell lenni az első lépésnek a gyártói és a forgalmazói oldalról, enélkül nincs helyes adózás!
  • Tarifaszámok szerepe a termékdíj szabályozásban!
  • Áruazonosító szám szerepe, a vámtarifa használatának szabályai.
  • Áruismeret szükségessége. Mit szükséges tudni a termékekről!
  • Hogyan és milyen elvek mentén kell meghatározni egy termék vámtarifaszámát.
  • Mit szükséges tenni, ha első látásra nem határozható meg a termék vámtarifaszáma!
  • Ha eddig helytelen volt a vámtarifaszám, akkor mit kell és lehet tenni!
  • Alapanyagtól a késztermékig, számviteltől az adózásig. Számtalan részletkérdés tisztázása!
  • Csomagolószer önálló termékként, illetve csomagolás részeként!
  • Mit jelent a csomagolóeszköz, a csomagolóanyag és a csomagolási segédanyag a vámtarifaszám és a CsK kód meghatározásának szemszögéből! Papír, műanyag, fa, fém stb. alapanyagból készült csomagolószerek!
  • Az elektronikai berendezések, termékek áruosztályozása. Hogyan állapítható meg, hogy a termék tartalmaz-e elektronikai leven működő részeket! Alkotórész és tartozék ismérvei. Ipari és háztartási gépek, szerszámok, eszközök. Az elektromotortól, a kapcsolókig és relékig. Több száz elektronikai termék adózása!
  • Hogyan határozható meg a reklámhordozó papír termékdíj-kötelezettsége!
  • Alapvető szabályok és kivételek! Prospektustól a szóróanyagokig!
  • Akkumulátor, gumiabroncs és kenőolajok, akár önálló termékként, akár gépek, berendezések részeként!
  • Egyéb műanyag termék, az egyéb vegyipari termék és az irodai papír ismérvei!
  • Hogyan változtak a termékdíjköteles termékek az elmúlt években! Mit kell tenni, ha visszamenőleg megállapításra kerül, hogy helytelen a vámtarifaszám.
  • Cikkszám, vámtarifaszám és KT, CsK kód szerepe a termékdíj-kötelezettség teljesítésében!
  • Vámtarifaszám ellenőrzése gazdálkodói és hatósági oldalról!
  • Ellenőrzés!? Hogyan és milyen szabályok alapján történik!
  • Termékdíjbírság és mulasztási bírság elkerülése a hatóság ellenőrzése során!
  • Gyakorlati példák a termékdíjköteles termékek vámtarifaszám meghatározására!
  • Konzultáció a résztvevők kérdései alapján.

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

50% kedvezménnyel 14.950 Ft/fő + ÁFA,  ha egy cégtől többen jelentkeznek.

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  március 20-ig beérkezik hozzánk.


A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu