Környezetvédelmi Termékdíj – Alapoktól a bevallásig

Törvényi szabályozás, feladatok, nyilvántartás, adatszolgáltatás, bevallás, ellenőrzés

2018. november 12.
9:00 -16:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM ***

A környezetvédelmi termékdíj fogalmával és az ezzel kapcsolatos kötelezettségekkel még mindig sok vállalkozás nincs teljesen tisztában. Pedig a kötelezettség sokakat érint. Minden vállalkozás, amelyik külföldről hoz be árut vagy csomagolóanyagot, vagy termékdíj köteles terméket importál vagy állít elő, annak keletkezik bevallási és fizetési kötelezettsége.

Kinek kell termékdíjat fizetnie? Mi beletartozunk ebbe a körbe? * Mi a termékdíj fizetés alapja? * Milyen bevallási határidők vannak? * Mely termékek után keletkezik díjfizetési kötelezettség? * Hogyan kell a nyilvántartást vezetni? * Hogyan kell elkészíteni a bevallást? * Mi a teendő, ha a múltban elmulasztottuk a termékdíj kötelezettséget?

Szakértő előadónk segít abban, hogy résztvevőink részletesen megismerjék a kötelezettségeket és a feladatokat. Így könnyen átgondolhatják a belső nyilvántartások kialakítását, amelyek azután alapjául szolgálnak és alátámasztják a negyedéves termékdíj bevallást, és a fizetési kötelezettséget.
A NAV nagy hangsúlyt fektet a termékdíj fizetés ellenőrzésére, ebből következően komoly a mulasztásokkal kapcsolatos bírság kockázata.

Kerülje el a büntetést, készítse fel kollégáit az esetleges ellenőrzésre!

Főbb témakörök

Kezdőknek a termékdíjról! Kinek, mire és hogyan kell termékdíjat fizetni!

„Termékek és kötelezettségek a termékdíjban! Miként lehet felkészülni a NAV ellenőrzésére!”

 

 

» Termékdíjjal kapcsolatos adminisztráció részletei, vagyis

• kinek kell termékdíjat fizetni, a kötelezettek meghatározása, a gyártók és kereskedők a termékdíjban,

• készletre vétel vagy kibocsátás választása,

• általános szabályok, illetve átalány fizetés szabályai, előnyök és nehézségek,

• bejelentés a NAV-hoz,

• nyilvántartás vezetés kialakítása és annak rendszeres karbantartása,

• nyilvántartás és termék nyomon követés, kódok és bizonylatok kapcsolata,

• számlázás részletei a termékdíjnál, illetve a számlán történő feltüntetés,

• bevallás és termékdíj-megállapítás, valamint a befizetés részletei,

• bejelentés és bevallás nyomtatványai, azok kitöltése,

• gazdálkodók adminisztrációs hibái, és azok megszüntetése,

» Tarifaszámok szerepe a kereskedelemben, az adózásban és a termékdíj szabályozásban

» Áruismeret szükségessége. Mit szükséges tudni a termékekről

» Áruazonosító szám szerepe, a vámtarifa használatának szabályai

» Hogyan és milyen elvek mentén kell meghatározni egy termék vámtarifaszámát

» Mit szükséges tenni, ha első látásra nem határozható meg a termék vámtarifaszáma

» Ha eddig helytelen volt a vámtarifaszám, akkor mit kell és lehet tenni

» Alapanyagok, félkésztermékek és késztermékek megítélése

» Csomagolószer önálló termékként, illetve csomagolás részeként

» Mit jelent a csomagolóeszköz, a csomagolóanyag és a csomagolási segédanyag a vámtarifaszám és a CsK kód meghatározásának szemszögéből

» Újrahasználható csomagolószerekre vonatkozó előírások: forgatás, betétdíj és bérleti rendszer

» Belföldi gyártású és külföldről behozott csomagolószerek megítélése

» Hogyan határozható meg a reklámhordozó papír! Alapvető szabályok és kivételek! Prospektustól a szóróanyagokig

» Akkumulátor, egyéb kőolajtermék, gumiabroncs önálló termékként és más termék részeként

» Az elektromos, elektronikai berendezések csoportosítása, jellemzői és adminisztrációja

» Egyéb műanyag termék, egyéb vegyipari termék és irodai papírok jellemzői

» Helyes vámtarifaszám megállapításának fontossága a nyilatkozattal történő beszerzés, az átvállalás és a visszaigénylés során

» Cikkszám, vámtarifaszám és KT, CsK kód szerepe a termékdíj-kötelezettség teljesítésében

» Vámtarifaszám ellenőrzése gazdálkodói és hatósági oldalról

» Hogyan tervezhető a termékdíj-kötelezettség. Termékdíj rendszer és a vállalatirányítás

» Ellenőrzés!? Hogyan és milyen szabályok alapján történik

» Szankciók az ellenőrzést követően

» Konzultáció a résztvevők kérdései alapján

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA,  ha jelentkezése  november 5-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu