Megfigyelés legálisan – Adatvédelmi szabályok 2020–ban

Munkahelyi adatkezelés szabályai – Kamerarendszerek legális használata

. .
9:00 - 16:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM ***

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2020. március 16. és 2020. április 25. közötti időszakra meghirdetett konferenciáink és képzéseink a járványügyi helyzetre való tekintettel elmaradnak. A szóban forgó rendezvények egy későbbi időpontban kerülnek megrendezésre, amiről minden jelentkezőt értesíteni fogunk.

Jelentkezőinket a későbbi időpontra automatikusan átjelentkeztetjük. Amennyiben az új időpont nem megfelelő a jelentkező részére, akkor lemondását a körülményekre való tekintettel minden esetben elfogadjuk!


 

A munkavállalók, a munkahelyek, irodák, közterületek, társasházak, bankok, nagyáruházak, hivatalok megfigyelése a munkáltatók, a tulajdonosok és az üzembentartók szerint is a mai világban elkerülhetetlen és helyénvaló. Figyelik az ügyfeleket, a dolgozókat vagy épp csak az ártatlan járókelőt, és mindezt nagyon gyakran hozzájárulás és tájékoztatás nélkül. Ez így vajon legális? Felhasználhatják az adatkezelők a jogellenesen készített felvételeket?

Adatvédelmi konferenciánkon az ország a témában egyik legismertebb szakértő előadója részletesen ismerteti a munkahelyi adatkezeléssel és a kamerarendszerek üzemeltetésével kapcsolatos adatvédelmi szabályokat. A nap folyamán a résztvevők választ kaphatnak többek közt az alábbi kérdésekre:
– Milyen eszközökkel és hogyan ellenőrizhető legális keretek közt a munkáltató a munkavállaló munkavégzését?
– Miként lehet betekinteni a munkavállalók levelezésébe, számítógépébe?
– Milyen szabályoknak kell megfelelni, hogy a kamerarendszerünk által készített felvételeink legálisak legyenek?
– Mikor használhatók fel az adatkezelők által készített felvételek, milyen esetekben?
– Mikor van a kamera felvételeknek bizonyító erejük?
– Felhasználható-e a bíróság előtt a titokban rögzített, a dolgozót leleplező felvétel?

Főbb témakörök

9:00 – 12:00 A munkavállaló adatainak kezelése és védelme, személyiségi jogok a munkaviszonyban

  • Adatvédelem a munkahelyen
    • a munkaviszony létesítése, fennállása, megszűnése körüli adatkezelési tudnivalók
    • gyakorlati esetek ismertetése
  • A dolgozók ellenőrzése
    • a dolgozó ellenőrzésének esetei
    • a munkavállaló rendelkezésére bocsátott technikai eszközök használatára vonatkozó szabályok
    • az eszközök által rögzített információk (pl. nyomkövetés, naplózás) felhasználhatósága
  • GDPR – Munka törvénykönyve
    • az Mt. a munkavállalók ellenőrzésére vonatkozó szabályai.
    • milyen teendői vannak a munkaadónak?
  • A Hatóság gyakorlata
    • a NAIH adatvédelmi ügyeinek jó része munkavállalók bejelentése alapján indul. Ismerjük meg a legfontosabb ügyeket!

Néhány adatkezelési szituáció, amelyről szó lesz az előadáson:

  • Feladható-e az álláshirdetés anonim módon?
  • Milyen kérdések tehetők fel egy állásinterjún, milyen adatok kérhetők el egy adatlapon?
  • Mennyi ideig tárolhatjuk az önéletrajzokat?
  • Tényleg bírság jár az erkölcsi bizonyítványok kezeléséért?
  • Mit tegyek, ha a dolgozóm adatait a partner cég részére át kell adni?
  • Pszichológiai tesztet milyen feltételekkel alkalmazhatunk?
  • Mikor olvashatjuk el a dolgozók leveleit? E-mail, internet, asztali- és mobiltelefon, gépjárműhasználat szabályai.
  • Az internetforgalom, a közösségi hálózatok használata miként felügyelhető?
  • Ellenőrzés GPS segítségével cég autóban, targoncában.
  • Kamera a folyósón, az irodában, a pénztárnál, a raktárban. Mennyi ideig, milyen feltételekkel?
  • Alkohol- és drogteszt használata
  • Hazugságvizsgálat, ruházat- és csomagátvizsgálás
  • IT eszközök használatának ellenőrzése
  • Távmunka során milyen ellenőrzésre van lehetőség?
  • A névkitűző használatára vajon lehet-e bárkit kötelezni?
  • Továbbíthatók-e a munkavállalók adatai a cégcsoporton belül más cégek részére, cafetéria szolgáltató részére?
  • Mi legyen a kilépő munkavállaló e-mail fiókjával?
  • Adattárolás a munkaviszony megszűnése után

Ha az Ön munkahelyén több mint érdekes adatkezelésre bukkant, írja meg, és név nélkül ismertetjük az esetet és elemezzük a szituációt.

 

13:00 – 16:00 Kamerarendszerek üzemeltetésének adatvédelme

  • A kamerarendszerek használata melletti pro és kontra érvek
  • Vajon mennyit segít a bűncselekmények megelőzésében a kamera, és mennyit torzít a megfigyelt emberek személyiségén?
  • A jogellenes adatkezelés következményei
    • Az adatvédelmi hatóság eljárásától, netán egy polgári pertől kell jobban félnünk? A Büntető Törvénykönyv három év szabadságvesztéssel fenyegeti a személyes adattal visszaélést. Az Adatvédelmi Hatóság 20.000.000 euro bírságot szabhat ki.
  • Kamerarendszerek üzemeltetésének szabályai
    • Hol, mikor, milyen célból telepíthetünk kamerát?
    • Mennyi ideig tárolhatók a felvételek, és mire használhatjuk fel azokat?
    • A betekintés, másolatkészítés, törlés, adatszolgáltatás szabályai.
  • Egyéb, vagyonvédelemmel összefüggő, magánszférát is érintő kérdések
    • ruházat- és csomagátvizsgálás, öltözőszekrény, beléptető rendszerek (mágneskártya, ujjlenyomat).
  • Jó és rossz gyakorlatok bemutatása konkrét eseteken keresztül
  • Kamerarendszert érintő hazai és uniós adatvédelmi hatósági döntések.
    • Hogyan tovább kamerarendszerek?
    • Milyen esetben kell hatásvizsgálatot végezni?
    • Hogyan kell érdekmérlegelési tesztet és hatásvizsgálatot végezni? (Az előadó a gyakorlatban mutatja be, mit kell tegyen az adatkezelő.)
  • Mit tartalmaz egy jó, kamerarendszerre vonatkozó adatkezelési tájékoztató? Megtudhatjuk, milyen tájékoztatót kell kifüggeszteni a kamerával megfigyelt területen.
  • Konzultáció, egyedi kérdések megvitatása

 

Részvételi díj

39.900 Ft/fő + ÁFA

Kedvezmények

40% kedvezménnyel 23.940 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel  27.930 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  március 15-ig beérkezik hozzánk.


A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3500 Ft/fő + ÁFA

 


Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu