PKI alapok, és az E-aláírás műszaki háttere, értelmezése az új EU jogszabályi környezetben (eIDAS)

2016. december 14.
9:00 – 17:00
(Regisztráció: )
Hotel Hungaria City Center****

2016. júliusában az eIDAS rendelet lényeges változásokat léptetett életbe az EU-n belüli elektronikus aláírások tekintetében. A képzés során egyrészt értelmezzük a rendeletet és bemutatjuk olyan területét, mint például az e-személyi igazolvány és annak lehetséges felhasználási köre. Másrészt részletesen körüljárjuk az aláíráskészítés műszaki hátterét, amely a Nyilvános Kulcsú Infrastruktúrán (PKI) alapul.

A képzésen való részvétel az CISA, CISM, CGEIT és CRISC minősítéssel rendelkezőknek 7,5 CPE pontot biztosít. Valamint minden egyes hallgató oklevélben részesül.

A Microsec a Nyilvános Kulcsú Infrastruktúra (PKI) alkalmazásának és fejlesztésének a szakértője.

Az elektronikus eljárások legmagasabb szintű védelmét biztosító technológia az alapja szolgáltatásaink túlnyomó többségének. Például a szabadalmi oltalommal védett PassBy[ME] megoldásnak is. A Microsec szakértői az elmúlt évek alatt számos sikeres oktatást tartottak a PKI technológia terén, mely hiánypótló szerepet tölt be a hazai szakmai életben. Előadásuk a titkosítási eljárás alapjait, működését, valamint az eIDAS rendelet hatására bekövetkezett változások gyakorlati megvalósulását mutatja be. Oktatásaik kiváló alkalmat biztosítanak arra, hogy az résztvevők a vállalatuk rendszerére vonatkoztatva felismerjék a PKI nyújtotta biztonsági és üzleti előnyöket, így engedve teret olyan sikeres megoldásoknak, mint például a mobil ID vagy e-kézbesítés.

Főbb témakörök

9:10-10:30  – 1. blokk – Kriptográfiai alapok – Réti Kornél

  • A PKI dióhéjban
  • Kriptográfia, kulcs
  • Szimmetrikus, aszimmetrikus kulcsú kódolás
  • Titkosítás, aláírás
  • Lenyomat, digitális aláírás
  • Tanúsítvány
  • A nyilvános kulcs hitelessége
  • Tanúsítvány fogalma
  • Tanúsítványlánc, hierarchikus PKI
  • Tanúsítvány felépítése
  • Tanúsítvány visszavonása
  • CRL és OCSP
  • Hitelesítés szolgáltató
  • Tanúsítvány kibocsátása
  • Megújítás, módosítás, kulcscsere
  • Felfüggesztés, visszavonás
  • Hitelesítési rend
  • Jogszabályok, követelmények, felügyelet

10:30-10:50 Szünet

10:50-12:20 – 2. blokk – Elektronikus aláírás készítése, ellenőrzése – Szabóné Endrődi Csilla

  • Matematikai ellenőrzés
  • Tanúsítvány ellenőrzése
  • Időpont ellenőrzése
  • Visszavonási információk
  • Tanúsítványláncok
  • Időbélyegzés
  • Archiválás
  • Aláírás-formátumok
  • Konténer-formátumok
  • Jogszabályok, szabványok (eIDAS)

12:20- 13:30 Ebédszünet

13:30-15:00 – 3. blokk – Titkosítás – Paulik Tamás

  • Titkosított kommunikáció
  • Titkosítás praktikusan (az aszimmetrikus titkosítás, biztonság és teljesítmény problémája)
  • Dilemma: Hova helyezzük az aláírást és az időbélyeget?
  • A titkosított üzenet a magánkulcs elvesztése esetén elérhetetlenné válik
  • Titkosító tanúsítványok és más tanúsítványok (felhasználási bitek, kulcsletét)
  • Titkosító tanúsítványok/kulcsok lejárata, visszavonása, kompromittálódása, kulcscsere
  • Titkosító tanúsítványok és a magyar jog
  1. blokk – Authentikáció
  • A partner hitelesítés célja
  • A hiteles kapcsolat kiépítésének céljai, eszközei veszélyei
  • SSL
  • Webszerver tanúsítványok, böngészés
  • Webszerver tanúsítványok típusai
  • Kliens tanúsítvány böngészéskor
  • Mire jó/nem jó az SSL tanúsítvány?
  • Autentikációs tanúsítványok kezelése
  • Kliens tanúsítvány böngészéskor

15:00-15:20 Szünet

15:20-16:50 – 5. blokk – Réti Kornél

  • eIDAS rendelet értelmezése
  • e-Személyi felhasználási lehetőségei valamint az attribútum tanúsítványok
  • Registered Electronic Mail (REM)

16:50-17:00 Kérdések, oklevelek átadása és szakmai nap zárása

Részvételi díj

35.900 Ft/fő + Áfa

Kedvezmények

40% kedvezménnyel 21.540 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek, és jelentkezése december 9-ig beérkezik hozzánk.

30% kedvezménnyel 25.130 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése november 28-ig beérkezik hozzánk.
20% kedvezménnyel 28.720 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése december 9-ig beérkezik hozzánk.
 .
.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk:
Az ár tartalmazza az információs anyag és a teljes (reggeli büfé, ebéd, kávészünetek) ellátás költségét. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk!

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu