Számlázás az online számla adatszolgáltatás korában

2020. szeptember 14.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM ***

Az online-számla adatszolgáltatás gyökeresen átalakította a számlázási gyakorlatot. Előadóink az ezzel kapcsolatos problémákra és változásokra hívják fel a résztvevők figyelmét. A számla tartalmi kellékei ugyan látszólag nem változtak, mégis az online-számla adatszolgáltatáshoz használatos xml file adattartalmához olyan adatokra is szükség van, amelyek túlmutatnak a számla tartalmi kellékein.

Az elektronikus számlázásra az igény 2020-ban jelentősen megnövekedett. A jogszabályi háttér számos lehetőséget enged meg az elektronikus számlák kibocsátásával, archiválásával kapcsolatban, melyet a gyakorlatba könnyebben vagy nehezebben lehet átültetni. Az adóhivatal ehhez új adatstruktúrát is megalkotott, mely nem csupán új kötelezettséget, hanem új lehetőségeket is jelent. Az előadás ezen része összefoglalja az adatszolgáltatásokkal kapcsolatos jellemző problémákat, ugyanakkor kitekintést ad a 3.0-ás adatszolgáltatásba is.

Főbb témakörök

Számlázás és online adatszolgáltatás

* Mikor kell a vevő adószáma és mikor nem kell – figyelem változás 2020-ban
* Változik a számlakibocsátásra rendelkezésre álló ésszerű idő
* Kit érint az adatszolgáltatás
* Az adatszolgáltatással érintett számlák
* Mi a helyzet a módosító számlákkal, helyesbítő számlákkal, számlával egy tekintet alá eső okiratokkal és stornó számlákkal?
* Helyesbítő számlák, előleg számlák, gyűjtő számlák adatszolgáltatása
* Sztornó számlák
* Számla helyesbítés esetei és erre vonatkozó szabályok
* Előleg számla és végszámla
* Részteljesítés
* Mi a különbség a teljesítés időpontja, számlakibocsátás kelte és kiállítás időpontja között?
* Fizetési határidőnek mennyiben van jelentősége?
* Csoportos helyesbítő számla
* Mi a különbség a gyűjtő számla és az időszakos elszámolás között?
* NAV XSD 2.0.sémában rejlő automatizálási lehetőségek
* Mi a különbség az áfa-törvény szerinti tartalom és a xml tartalom között
* Onlineszamla.nav.gov.hu és a NAV Online Számlázója
* Hogyan kell regisztrálni a felületen?
* Árfolyam a számlán és az adatszolgáltatás
* Módosító számlák xml-je ismét
* További hasznos linkek, információk
* Milyen új lehetőségek is nyílnak a vállalkozások számára, azaz nem minden csak kötelezettség

Elektronikus számlázás

* Elektronikus számla általános követelményei, fogalma, megjelenése
* Elektronikus számlával szemben támasztott jogszabályi követelmények az áfa-törvényben
* Elektronikus aláírás, időbélyeg szerepének változása
* Elektronikus számla kiállítása elektronikus aláírás nélkül
* Elektronikus számla kiállítása és befogadása
* Elektronikus számla kiállítás gyakorlati megvalósítási lehetőségei
*
Számlakiállítás folyamata
* Elektronikus bizonylatok kezelése kiállítói oldalon
* Elektronikus számla kiállítása és kibocsátása, gyakorlati problémák
* Elektronikus számlázás közbeszerzéseknél
* Elektronikus számla befogadás lehetőségei
* Külföldi elektronikus számlák kezelése a gyakorlatban
* Elektronikus számla kontírozása
* Elektronikus másolatkészítés fő szabályai
* Elektronikus számla megőrzése
* Megőrzéssel kapcsolatos alapkövetelmények
* Archiválási szabályozás változásának hatásai
* Elektronikus számla és adatszolgáltatás
* Új lehetőségek a 3.0-ban
* Adóhivatali szolgáltatások az elektronikus számlázásban
* Számla adatszolgáltatás tapasztalatai adóhivatali szemszögből
* Számla adatszolgáltatás célja
* Adatszolgáltatás jellemző adózói problémái: adatszolgáltatási rendszer hiánya, nem megfelelő adatszolgáltatás
* Hibás adatszolgáltatás javítása
* Üzemzavar kezelése
* Jogszabályi következmények
* Új adatszolgáltatás struktúra: adatszolgáltatás 3.0
* Informatikai változások hatása az adózókra
* Üzleti folyamatok digitalizációja
* Konzultáció és gyakori kérdések-válaszok

Részvételi díj

25.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

19.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

22.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  szeptember 10-ig beérkezik hozzánk.

 

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu