Termékdíj a gyakorlatban 2023.- Felkészülés az I. negyedéves bevallásra

Aktualitások, határidők, nyilvántartás, bevallás, adminisztráció - Online élő közvetítés

2023. április 13.
9:00 - 15:00
(Regisztráció: 8:30 - 8:55)
Online előadások - ÉLŐ

A termékdíj I. negyedéves bevallásának a határideje április 20.-a!

 

A megváltozott jogszabályi környezetben, az EPR díj megjelenésével a termékdíj is változik. Megszűnik az egyéni hulladékkezelés teljesítésének lehetősége.

Központi kérdés lesz mindenki számára:

  • Hogyan vonható le a termékdíjból a kiterjesztett gyártói felelősségi díj?
  • Milyen lesz a termékdíj és a hulladékgazdálkodási gyártói adatszolgáltatások kapcsolata?
  • Hogyan változik a termékdíj számítása és bevallása 2023. július 1-jétől?

 

A szakmai nap során bemutatásra kerülnek a termékdíj aktualitások, a bevallás és a hozzá kapcsolódó nyomtatványok (23KTBEV) kitöltésének szabályai, a mindennapi teendők, a helyesen kialakított nyilvántartás, a napi munka során felmerülő kérdések és azok lehetséges megoldásai.

Célunk, hogy segítséget nyújtsunk a vállalkozásoknak a sűrűn változó szabályrendszer és a szerteágazó adminisztratív feladatok útvesztőjében. A kötelezettségek és a feladatok ismerete mellett nélkülözhetetlen az átgondolt, biztos alapokon nyugvó belső nyilvántartások kialakítása, amelyből megállapítható és alátámasztható a termékdíj bevallási és fizetési kötelezettség.

Főbb témakörök

  • Fókuszban az első negyedéves bevallás
  • Megjelent a 23KTBEV termékdíj bevallási nyomtatvány
  • Termékdíj bevallás a gyakorlatban, lépésről lépésre – minden, amit a bevallás teljesítéséről tudni érdemes
  • A 23KTBEV nyomtatvány kitöltésének részletei
  • A BEV lap és a VIS lap kitöltése
  • Komplex ismertetés a termékdíj adminisztrációról
  • Milyen adatok szükségesek a helyes bevalláshoz?
  • A bevalláshoz elengedhetetlen a termékdíj-megállapítás
    • Hogyan, milyen rendszerekből célszerű elvégezni?
  • Nyilvántartás a termékdíjban
    • Hogyan kell kialakítani?
    • Szükséges és fontos paraméterek
    • Nyilvántartás kötelező tartalmi elemi
  • Visszaigénylés jogcímei és bizonylati háttere, adminisztrációja
  • Bizonylatok a termékdíjban
  • Beszállítók és vevők tájékoztatása
  • Számlázás, nettó és bruttó érték – hogyan kell felszámítani a termékdíjat?
  • Bejelentés és változás-bejelentés – 23TKORNY nyomtatvány részletei
  • Árumegnevezés – áruismeret – vámtarifaszám meghatározása
  • Gyártói és kereskedői kötelezettségek a termékdíjban
  • Termékdíjköteles termékek meghatározásának fontos kérdései, fogalmak és meghatározások (Pl.: csomagolószer és csomagolás összefüggései stb.)
  • Termékdíjköteles termékek helyzete az ellátási láncban
  • Egyutas és többutas csomagolószer adminisztrációja
  • Belföldre és külföldre értékesítés
  • Forgalomba hozatal, saját célú felhasználás és készletre vétel szabályai
  • Termékdíj-átalány adminisztrációja
    • Csekély kibocsátók és gépjármű kereskedők átalány lehetőségei
  • Nyilatkozatadás, szerződéses átvállalás és a termékdíj raktár részletei
  • Termékdíj „mentességek és kedvezmények” szabályai
  • Vállalatirányítás és a termékdíj-kötelezettség kezelése! Megbízhatóság és hatékonyság növelése
  • Hogyan lehet felkészülni az adóellenőrzésekre és a szigorú szankciókra?
  • Megszűnik a mezőgazdasági termelők termékdíj átalánya! Mi választható helyette?
  • Megszűnik az egyéni hulladékkezelés teljesítés lehetősége
  • A termékdíj és a hulladékgazdálkodási gyártói adatszolgáltatások kapcsolata
  • Hogyan vonható le a termékdíjból a kiterjesztett gyártói felelősségi díj/EPR (nettósítás)
  • A termékdíj számításának és bevallásának változásai 2023. július 1-jétől
  • Gyakorlati kérdések, esettanulmányok, konzultáció

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

19.900 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

21.900 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése április 11-ig beérkezik hozzánk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Az ár tartalmazza a kiadvány anyagát elektronikus formában.

Az online élő előadás (webinárium) Microsoft Teams alkalmazáson keresztül kerül közvetítésre. Az alkalmazás az következő linken tölthető le: Microsoft Teams letöltés (az alkalmazás letöltése és használata ingyenes) A Microsoft Teams használatával kapcsolatos tájékoztatónkat itt találja>>

A részvételhez az alkalmazás letöltése nem feltétel, mert az előadás a szoftver online verziójában is követhető.
Az előadáshoz bármilyen eszköz segítségével csatlakozhatnak, de amennyiben van rá lehetőség ajánlott asztali számítógép vagy laptop használata. Az élő előadáshoz való teljes becsatlakozáshoz mikrofon és webkamera nem kötelező, de a kommunikáció során segítséget nyújthat!

Hálózati követelmény: Minimálisan 15 MB/s letöltési sávszélességre van szükség. Ennek ma a legtöbb internet előfizetés megfelel (DSL, kábel). Kérjük, hogy a szolgáltatást stabil, folyamatos (megszakításmentes) internetkapcsolattal használja. A mobil eszközön történő megtekintés miatti problémákért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

 

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre és a részvételi díjat előzetesen megfizették.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu