Új Ingatlan ÁFA 2017-ben

Adómérték változás – Értékesítés – Bérbeadás – Adókonferencia

2017. február 07.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Danubius Hotel Arena ****

2017. január 1-jétől alapjaiban változtak meg az ingatlannal kapcsolatos áfa-szabályok.

A közösségi jog új ingatlan fogalmat vezet be, ami a magyar szabályozás szempontjából is kötelezően irányadó és eltér az eddig használt ingatlan fogalomtól. Fontos tisztázni, hogy ez milyen hatással van az építéssel összefüggő fordított adózásra, az ingatlan bérbeadás áfa kötelezettségére, és a teljesítési hely szabályokra. Arról is kötelező szabályok rendelkeznek 2017-től, hogy mely szolgáltatásokat kell ingatlanhoz kapcsolódó szolgáltatásnak tekinteni, és melyek nem lehetnek azok.

Továbbra is problémás kérdés, hogy milyen esetekben alkalmazható az 5 % a lakásépítésekre és melyek azok a konstrukciók, amikor biztos, hogy nem érvényesíthető 5 %. Az építési szabályok megváltozását is keresztül vezette a jogalkotó az áfa törvényen, ebben is változott az építésnél, értékesítésnél alkalmazandó fordított adózás. 2017-ben is slágertéma az ingatlanok beszerzését, építését terhelő adó elszámolása, valamint az ingatlanok felhasználása során felmerülő egyes adókötelezettségek.

Főbb témakörök

▪ Építési szabályok megváltozásának hatása az ingatlan áfára
▪ Új szabály a hasznos alapterület számítására a lakóingatlan kedvezményes áfa-kulcsú értékesítése kapcsán
▪ Lakóingatlan-értékesítés 5%-os adómértékének feltételei
▪ Mikor 5%-os az építkezés során az áfa?
▪ Adómérték alkalmazása ingatlanok esetében
▪ A generálkivitelezők, az alvállalkozók és a megrendelők speciális áfa kérdései, szempontjai, áfa kockázatai
-Új EU-s ingatlan fogalom és következményei
▪ Beépített, beépítetlen ingatlan, beépítettség mértékének szerepe
– Fogalom meghatározások, speciális szabályok- mi az építési telek és hol van szerepe? A lakóingatlan fogalma és különös szabályai
▪ Mi minősül ingatlan bérbeadásnak?
– Adómentesség, adókötelezettség
▪ Adókötelezettség választása, bejelentés lehetősége év közben is
▪ Mit jelent: a választás 5 évre szól
▪ Egyenes, fordított adózás az ingatlanberuházások során és az értékesítéskor
– Fő- és járulékos ügylet áfa kérdései az ingatlanoknál
▪ Ingatlan bérbeadás esetén a teljesítési időpont meghatározás új szabályai
▪ Közüzemi költség, mint járulékos költség
▪ Ingatlan bérbeadás bejelentése, adószám kérés szükségessége
▪ Kereskedelmi szálláshely szolgáltatás, online szálláskiadás,  Garázs bérbeadás, parkolási szolgáltatás
▪ Ingatlanhoz kapcsolódó levonási szabályok
– levonási tilalmak és az azok alóli mentesülés az ingatlanoknál
– irodaház és parkoló bérbeadás és bérbevétel a NAV fókuszában
▪ Ingatlan, mint tárgyi eszköz az áfa-ban, a minősítés jelentősége
▪ Áfa fizetés a funkcióváltás vagy az áfa-beli státuszváltás miatt
▪ Áfa korrekció évek között és az értékesítéskor -Ingatlanügyletek határon átnyúlóan
▪ Mely szolgáltatások adóznak az ingatlan fekvésének országában és melyek a megrendelő országában? Melyek az ingatlanhoz kapcsolódó szolgáltatások az új szabályozás alapján és melyek nem minősülnek ingatlanhoz kapcsolódó szolgáltatásnak?
– Az állandó telephely fogalma és szerepe az ingatlanhoz kapcsolódó szolgáltatásoknál
– Az ingatlan értékesítés, bérbeadás és az ingatlan építésének adókezelése nemzetközi viszonylatban
– Az áfa regisztráció kérdései – mikor kell adószámot váltani külföldön egy ingatlanügylet kapcsán?
– Konzultáció

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + Áfa

Kedvezmények

50% kedvezménnyel 14.950 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek és jelentkezésük február 3-ig beérkezik hozzánk.

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése január 27-ig beérkezik hozzánk.

30% kedvezménnyel 20.930 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése január 28. és február 3. között beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3200 Ft/fő + ÁFA

 

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu