Üzleti szerződések adótervezése, adójogi, számviteli szempontjai – Szakmai továbbképzés

2018. március 28.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hotel Hungaria City Center****
Előadásuk célja annak bemutatása, hogy a polgári jogi szerződések készítése során milyen adójogi és számviteli szempontokat kell figyelembe venni. Hogyan kell összehangolni a jogi szövegeket a könyvelői/adótanácsadói szemlélettel, hiszen az adótudatosan megírt szerződés az alapja a közterhek optimalizálásának. Képzésünk két részre tagozódik: I. rész: A szerződések adójogi szerkezete II. rész: Egyes szerződések adójogi és számviteli szempontjai

Főbb témakörök

1. rész: A szerződések adójogi szerkezete

A jogászi és könyvelői szemlélet

  • kontírozás = jogi minősítés
  • adótervezés = szerződések láncolata
  • szerződés készítése teamekben

Adójogi alapelvek

  • színlelés
  • tartalom elsődlegessége
  • gazdasági cél
  • rendeltetésszerű joggyakorlás
  • mesterséges konstrukciók kizárása
  • a szerződés adóhatósági átminősítése

Szerződés elnevezése, típusa

  • jogszabályi tényállások alkalmazása
  • adó megtakarítás/halasztás a jogi forma megválasztásával

Szerződő felek

  • adójogi státusz vizsgálata
  • kapcsolt vállalkozás
  • strómannal kötött szerződések
  • személyi feltételek fordított adózásnál
  • üzleti partner ellenőrzése
  • közvetítő megjelölése
  • szerződés-átruházás
  • konzorcium

Szerződés tárgya

  • adójogi tényállások alkalmazása
  • számviteli nyilvántartások szerinti bontás (pl. ingatlannál)
  • összetett ügyletek

Teljesítés

  • adójogi hatásai
  • fogalma
  • igazolása
  • időpontja (Ptk-ban, számvitelben, ÁFA-ban)
  • részteljesítés
  • a teljesítés időpontjának eltolása
  • helye
  • tagadása
  • időszakos elszámolás
  • példa: ingatlan értékesítés

Ellenérték

  • bruttó/nettó
  • fordított adózás
  • adómentesség
  • áfa számítása alulról vagy felülről
  • előleg (pénzben vagy természetben)
  • adó levonása
  • adóköteles ingyenesség
  • árengedmény
  • természetbeni kiegyenlítés
  • beszámítás
  • ellenérték elengedése
  • váltó használata
  • csere

Számlázás

  • kiállítás feltétele
  • adattartalma
  • adóalap korrekciója: módosító és érvénytelenítő számla

Szerződési biztosítékok

  • előleg, foglaló, kötbér, bánatpénz
  • óvadék
  • tulajdonjog-fenntartás
  • letét
  • fedezeti vétel-eladás

2. rész: Egyes szerződések adójogi és számviteli szempontjai

Adásvételi szerződés

  • láncértékesítés
  • EKAER

Kivitelezési szerződés

  • szolgáltatásnyújtás vagy termékértékesítés
  • vegyes kivitelezés
  • határon átnyúló ügyletek
  • helyi iparűzési adó
  • ingyenes átadás

Ingatlanügyletek

  • teljesítés időpontja
  • számviteli elszámolás
  • értékcsökkenés
  • ingatlan visszavétele

Részesedések átruházása

  • ellenérték meghatározása
  • magánszemélyek ügyletei

Bizományosi és ügynöki értékesítések

  • elhatárolás
  • számlák kiállításának rendje

 

 Konzultáció

Részvételi díj

29.900 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

40% kedvezménnyel 17.940 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

30% kedvezménnyel 20.930 Ft/fő + ÁFA,  ha jelentkezése  március 26-ig érkezik be hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu