Változások a számlázásban, elektronikus számlázás, online számla

Változások a számlázásban, elektronikus számlázás, online számla

2018. szeptember 05.
10:00 - 15:00
(Regisztráció: 9:30 - 9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM ***

2018. július 1-jén a számlázási szabályok több tekintetben is módosultak. Hatályba lépett a legalább 100 ezer forint áthárított adót tartalmazó számlák adatszolgáltatási kötelezettsége, de ugyan ezen a napon lépett hatályba az új archiválási rendelet, mely az elektronikus számlázásban jelent nagy előrelépést. Az előadás bemutatja az online számlaadat-szolgáltatással kapcsolatos legfontosabb ismereteket, jellemző gyakorlati problémákra ad választ a regisztrációtól a megfelelő adatszolgáltatásig. A bevezetés óta eltelt időnek a tapasztalatai, valamint az adatszolgáltatás informatikai rendszerében tervezett változások is ismertetésre kerülnek. Az elektronikus számlázás alapvető jogszabályi háttere, valamint a számla megőrzésre vonatkozó szabályok változásának hatásai is bemutatásra kerülnek.

Főbb témakörök

* Adatszolgáltatással érintett számlák

* Adatszolgáltatás technikája

* Adóalanyi regisztrációs kötelezettség bemutatása

* Adatszolgáltatás hatása a számlázó programokra

Nem megfelelő adatszolgáltatás esetei, következményei

* Adóhivatali szolgáltatások: lekérdezések, adóhivatali számlázó program

Gyakori kérdések és tévhitek * Elektronikus számlázás jogszabályi háttere

* Áfa törvénynek megfelelő elektronikus számla kiállítása, befogadása

Elektronikus számlák megőrzésével kapcsolatos új szabályozás

* Archiválás szabály változás gyakorlati következményei

* Átmeneti rendelkezések

* Mi változott július 1-től?

Összesítő nyilatkozatértékesítési oldala

* Összesítő nyilatkozat számlabefogadói oldala

* Értékhatárok

* Átmeneti rendelkezések

* Az M lapot meddig kell benyújtani?

Két hónap eltelt – első tapasztalatok

* Ki érintett az adatszolgáltatással?

* Kinek kell regisztrálni? Könyvelő? Ügyvezető?

* Mi van, ha a számlázó rendszer nem alkalmas az adatszolgáltatásra?

Számla „darabolása” miért nem alkalmazható?

Ingyenes NAV számlázó-rendszer

Megbízotti számlázás

Önszámlázás kinek a feladata? Kinek a felelőssége? Egyetemleges felelősség kérdése? Mit kell csinálni?

Külső adatszolgáltatási modul

Adatszolgáltatásra való felkészülés

* Számla tartalom átnézése

* Miről kell készíteni xml és miről nem kell * xml validáció

Adatszolgáltatás tartalma – Hogyan számlázzunk 2018. július 1. után?

* Helyesbítő számlák, előleg számlák, gyűjtő számlák

* Sztornó számlák

* Számla helyesbítés esetei és erre vonatkozó szabályok

* Eredeti számla július 1 előtt, módosítás július 1. utáni

* Előleg számla és végszámla

* Részteljesítés

A teljesítés időpontja, számlakibocsátás kelte és kiállítás időpontja

* Fizetési határidő jelentősége

* Csoportos helyesbítő számla

* Mi a különbség a gyűjtő számla és az időszakos elszámolás között?

* Visszáru elszámolása

Szakmai konzultáció

Részvételi díj

24.700 Ft/fő + ÁFA

KEDVEZMÉNYEK

18.700 Ft/fő + ÁFA, ha egy cégtől többen jelentkeznek.

21.700 Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése  szeptember 1-ig beérkezik hozzánk.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 3800 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu