VÁMTARIFA besorolás a Termékdíjban

2017. január 24.
10:00 - 16:00
(Regisztráció: 9:30-9:55)
Hunguest Hotel MILLENNIUM ***

A környezetvédelmi termékdíj nyilvántartásban és bevallásban érintett gazdálkodó szervezetek életében sokszor komoly gondot jelent a termékek besorolása. „Milyen terméket gyártok, forgalmazok valójában?”

Mivel a termékdíj törvény csak termékcsoportokat határoz meg, és ezekbe sorolja a termékdíj köteles termékeket, ezért ha egy szervezet a törvényi előírásoknak szeretne megfelelni, akkor a konkrét termék termékdíjköteles minősítését a Ktdt. 1. sz. mellékletében található vámtarifaszám-lista, illetve a Vhr.-ben Csomagolószer-katalógus segítségével kénytelen elvégezni.

A törvény azt is kimondja, hogy a besorolás mindig a kötelezett feladata (és felelőssége). Ám a meghatározás sok esetben nem is olyan egyszerű.

 

Termékdíj szakértőnk, Debreczeni László előadása segítséget nyújt a kötelezetteknek a vámtarifaszámok értelmezésében, a termékek besorolásában, hogy nyilvántartásuk és bevallásuk mindenben megfeleljen az szabályoknak!

Főbb témakörök

  • Tarifaszámok szerepe a termékdíj szabályozásban
  • Áruazonosító szám szerepe, a vámtarifa használatának szabályai
  • Áruismeret szükségessége. Mit szükséges tudni a termékekről
  • Hogyan és milyen elvek mentén kell meghatározni egy termék vámtarifaszámát
  • Mit szükséges tenni, ha első látásra nem határozható meg a termék vámtarifaszáma
  • Ha eddig helytelen volt a vámtarifaszám, akkor mit kell és lehet tenni!
  • Alapanyagtól a késztermékig, számviteltől az adózásig. Számtalan részletkérdés tisztázása!
  • Csomagolószer önálló termékként, illetve csomagolás részeként!
  • Mit jelent a csomagolóeszköz, a csomagolóanyag és a csomagolási segédanyag a vámtarifaszám és a CsK kód meghatározásának szemszögéből! Papír, műanyag, fa, fém stb. alapanyagból készült csomagolószerek!
  • Kereskedelmi csomagolásnál az italokat érintő vámtarifaszám!
  • Az elektronikai berendezések, termékek áruosztályozása. Hogyan állapítható meg, hogy a termék tartalmaz-e elektronikai leven működő részeket! Alkotórész és tartozék ismérvei. Ipari és háztartási gépek, szerszámok, eszközök. Az elektromotortól, a kapcsolókig és relékig. 103 vámtarifaszám, illetve több száz elektronikai termék adózása!
  • Hogyan határozható meg a reklámhordozó papír termékdíj-kötelezettsége! Alapvető szabályok és kivételek! Prospektustól a szóróanyagokig!
  • Akkumulátor, gumiabroncs és kenőolajok, akár önálló termékként, akár gépek, berendezések részeként!
  • Egyéb műanyag termék, az egyéb vegyipari termék és az irodai papír ismérvei!
  • Hogyan változtak a termékdíjköteles termékek az elmúlt években! Mit kell tenni, ha visszamenőleg megállapításra kerül, hogy helytelen a vámtarifaszám.
  • Cikkszám, vámtarifaszám és KT, CsK kód szerepe a termékdíj-kötelezettség teljesítésében!
  • Vámtarifaszám ellenőrzése gazdálkodói és hatósági oldalról!
  • Ellenőrzés!? Hogyan és milyen szabályok alapján történik!
  • Szankciók az ellenőrzést követően!
  • Konzultáció a résztvevők kérdései alapján.

Részvételi díj

24.900 Ft/fő + Áfa

Kedvezmények

50% kedvezménnyel 12.450Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése egy cégtől többen jelentkeznek hozzánk.

.
35% kedvezménnyel 16.185Ft/fő + ÁFA, ha jelentkezése január 20-ig beérkezik hozzánk.
 .
.

A különböző kedvezmények nem összevonhatók!

Ebéd (igény esetén): 2800 Ft/fő + ÁFA

Jelentkezési és részvételi feltételek

Egyéb információk: Az ár tartalmazza az információs anyag és a reggeli frissítő, kávé költségét.

Az ebéd külön igényelhető, melyet az alap részvételi díj nem tartalmaz. Esetleges ebéd igényét a jelentkezési lapon jelezheti. A rendezvényeinken nyújtott étel-ital fogyasztás (a reggeli bekészítés, valamint igény esetén az ebéd), mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevő cégnek kell megfizetni, ezért a számlánkban a költségeket megbontjuk.

Jelentkezési és részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való jelentkezés az aktuális részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A rendezvényről való távolmaradás nem mentesít a részvételi díj megfizetésének kötelezettsége alól.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési adatokat.
3. Az átutalásos számlát a regisztrációt követően, 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel, postai úton küldjük meg.
4. A rendezvényen csak azok az ügyfelek vehetnek részt, akik regisztráltak a rendezvényre, a részvételi díjat előzetesen megfizették, illetve a helyszínen bemutatják az átutalás elindításáról szóló dokumentumot, vagy a részvételi díjat a rendezvény helyszínén készpénzben kiegyenlítik.
5. Felhívjuk a regisztrálók figyelmét, hogy a rendezvényekről kép- és hangfelvétel, illetve fénykép készülhet. Ezeket a hang és képanyagokat nyomtatott és online anyagainkban, illetve a konferenciáról szóló tudósításban felhasználhatjuk.

Lemondási feltételek:
Lemondást csak írásban fogadunk el, legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel. Határidőn belüli lemondás esetén a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a rendezvényen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
A résztvevő személyének módosítására határidő nélkül van lehetőség!

Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen: info@infoszfera.hu